AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
936

Köpa italienimporterad 318 touring E46?

Im
9
Implosion
325i Touring -01
Är ny här på forumet, men har sett att det verkar finnas en hel del kunniga och hjälpsamma själar här som förhoppningsvis kan räta ut ett par frågetecken.

Har sökt på forumet, men hittar inget angående detta. Kanske är jag som inte använder sökfunktionen rätt.

Jag ska kolla på en 318 touring -02 på lördag. Bilen är importerad från Italien.
Min fråga är om DSC (antispinn) är standard på denna modell? Sökte mig fram till att de svensksålda hade detta som standard, men inget om importbilar.

Är det något annat jag bör kontrollera innan eventuellt köp, förutom det som står i begagnatguiden?

Tacksam för svar!

MVH
Jonas Andersson
Im
9
Implosion
325i Touring -01
Menade självfallet antisladd. :)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Du bör kontrollera så att bilen inte gått dubbelt så mycket som det står i serviceboken och på mätaren.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Im
9
Implosion
325i Touring -01
Jo, det är klart. Det kan auktoriserade verkstäder kolla va?
Stolar och pedalgummin etc. kan ju vara bytt, så är det något annat som kan avslöja mätarfiffel som man kan se med blotta ögat?
Har läst att E46:or brukar tendera att rosta runt baklucka, huv och dörrar. Finns det fler standardställen?

Var och provkörde en 318 -04 för en vecka sedan och blev helt såld. Har tidigare kört Volvo/Saab, samt några japsare. Jäklar vilken skillnad i körglädje och kvalitetsintryck måste jag säga!

Fick reda på att bilen jag ska kolla på är utrustad med DSC. Känns lite tryggare att låta frugan vinterpendla i den då. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.