AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.470

Prisbild för e39 530 alt 525 Touring

Sida 3 av 3
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
rille000:

Den första bilen du länkar till har haft 7 ägare och inte som det står i annonsen endast 2 ägare.
Jag räknar med 3 ägare och 4 bilfirmor i bästa fall men samvetet säger ändå ifrån.
Jag har vart i kontakt med ägaren och han verkade schysst iaf.
Det skulle komma folk som skulle kolla på bilen så vi får se om den blir kvar.

Den andra bilen är jag lite skeptisk till.
Den har vart till salu nu i nästan mitten av sommaren och är fortfarande osåld...Då blir man lite fundersam.

BMW M-POWER
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Ingen touring, men wow så fin denna ser ut att vara
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Ingen touring, men wow så fin denna ser ut att vara
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Glömde länk

Länk
16.560
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Sålde min svensksålda, 9700 milare 530i -02 med samma utrustning som i länken för 109' - för 3 år sedan...

-------
//Lövet
ri
348
rille000
530iM Sedan -02 (e39)
530D -11 (F11)
Mini Cooper S -11
GINO: Även om bilen i den andra länken varit till salu länge tror jag inte den varit till salu ända sen i somras.. har för mig att den såldes till nuvarande ägare i juli nångång och sen blev utannonserad nångång i september igen (kräver i och för sig en bra o trovärdig förklaring varför den säljs så snart igen...). Men, tyckte bilen gav ett bra intryck när jag var o tittade på den, även om det aldrig blev aktuellt att kolla historiken noggrannare. Att tiden gått kan ju betyda ett gynnsammare förhandlingsläge, skulle inte avfärda den bara för att den varit utannonserad länge.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
rille000:

Tycker du att det är värt att lägga krut på den bilen?
Det du nämnde angående rosten, var det det proffsigt gjort eller såg det ut som tillsvidare lösning?

Anledningen till att jag e lite skeptiskt till den bilen är pga att hade den vart ngt att ha, hade ngn slagit till förlänge sen likt bilar som försvinner på studsen från blocket.

Har hänt att man har ringt på bilar efter ngr timmar efter utannonsering och ändå har ngn annan hunnit före.

Jag resonerar så här, bilar som blir kvar på blocket under längre tider som den berörda 530´n tex är antingen har dem för högt pris som inte motsvarar bilens skick eller så är dem vrak.

BMW M-POWER
ri
348
rille000
530iM Sedan -02 (e39)
530D -11 (F11)
Mini Cooper S -11
Som sagt, jag tycker bilen gav ett bra intryck när jag tittade på den och hade inte den bil jag till slut köpte dykt upp strax efter att jag kommit hem efter att ha tittat på den här hade jag undersökt den här vidare. En förutsättning dock hade varit att priset justerats ned, skulle inte betala det som begärs. Har dock inte sett den undertill eller kollat service eller ägarhistorik mer ingående så där vet jag noll. Kommer heller inte ihåg om vevhusventilation var åtgärdad på den. Har för mig att det inte heller fanns några vinterdäck men kan minnas fel.

Den rost som var åtgärdad uppfattade jag som att det var lacksläpp som hade åtgärdats (alltså ytrost endast) och var just tillbaks från lack. Den lack som var lagd var rätt apelsinig i ytan men begränsad och avgränsad yta som borde kunnat fixas till hyfsat lätt, (eller begära att säljaren ser till att det fixas innan ev köp).

Kan förstå din tvekan över bilar som varit utannonserade länge. Men de fina som annonseras med "rätt" pris säljs precis som du säger på en gång och det behövs mycket tur för att hinna med och om de inte finns hyfsat nära där man bor så är man ju mer eller mindre chanslös att hinna köpa (om man inte är beredd att köpa över telefon osett.. det är inte jag) En bil som varit utannonserad länge till högt pris kan ju ha den fördelen att säljaren till slut inser och accepterar att priset är fel och blir mer villig att diskutera... och då kan man vara den enda som finns kvar att diskutera med, andra spekulanter har dragit öronen åt sig inför en bil som de uppfattar som svårssåld.. I det här fallet tror jag att priset helt enkelt satts för högt för att den skall säljas, har svårt att tro att det har nåt med bilen i sig att göra.

Hursomhelst, tycker att den är värd att titta närmare på, baserat på det intryck jag fick efter en första titt och provkörning av bilen. Kan ju vara ide att kolla service och ägarhistorik först och lyssna med tidigare ägare och se om den fortfarande känns intressant efter det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.