|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| Helmsman > Du skämtar säkerligen, men om inte; har det slagit dig att en del personer kanske tycker att alpinvit är snyggaste färgen, oavsett kostnaden? En färg som dessutom visat sig vara oväntat "het" de senaste 3 åren, om vi talar om lite roligare bilar. | |
|
Med känsla, tacl för hjulinfon, det låter bra. Jag förutsätter dock att du slant på tangenten när det gäller profilen på bakdäcket för visst bör det vara 30-profil bak då det är 35-profil på framdäcket? Annars skulle ju rullomkretsen bli lite fel. Effektiv offset inklusive 10 mm spacer blir då 20 mm fram respektive 30 mm bak, bara så att jag inte missförstått dig...? :-) /Arvid |
|
|
Tror att Helmsman tappat bort en smiley, någon som sett den? Riktigt fin bil Anders! |
|
|
Håller helt med om att alpinvit är en av de snyggaste BMW färgerna. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Haha @ Helmsman, en riktig komiker eller knäppgök. ET-måtten är 40 fram (+10 mm spacer) vilket gör dom till 30och 40 bak (utan spacer), med 35 och 30 i profil på sulorna. |
|
|
Har suttit och kollat bilder på alpinvita F10/F11 (bl.a Med känslas ursnygga F11) och måste säga att jag blir mer och mer sugen på en vit bil. Men jag vill definitivt ha M-paketet och en grej jag tycker stör en smula är den svarta duffusorn som då ingår. Blir så stark kontrast mot det vita och bilen ser på något sätt lite "ofärdig" ut bakifrån. Är det någon som vet om man kan få diffusorn lackad i samma färg som bilen redan från fabriken eller måste det göras (dyrt) efteråt? |
|
|
Anders520da: Har inte hört något om att man ska kunna välja lacken från fabrik men själva diffusorn kostar i sig cirka 500 kronor + cirka 150-250 kr färg + arbete. Väldigt enkla att byta ut också, sitter med cirka 10 skruvar och tillhörande klipps. Personligen tycker jag inte att diffusorn passar i den färgen den är, grafit blank grå utan den bör ha varit svart högglans precis som shadowline (black gloss).. Blir mer enhetligt på en vit bil som ändå har svarta lister, ev. svart panorama-tak osv. Något som definitivt ser ovanligt ut på F1x är njurarna som är silvergrå/kromade och det är det enda på bilen som kommer så (om man valt shadowline, förutom blanka dörrhandtag som kommer om man väljer ambie-light(?)) Där skär det sig rejält tycker jag.. Stora svarta intag, svarta grillar och sedan två feta GRÅ grillar? :) |
|
|
Stefan L: såg två mineralvitmetallic, en E92 M3:a och en E93 335i på Novation häromdagen, efter att ha kollat in Min känslas Alpinvita F11 och jag måste säga att den mineralvita metallic'en är ännu bättre. Synd bara att den färgen inte finns till F1x-modellerna. /Janne PS. Hade du inte beställt en 535d ? DS |
|
| Stilren: har sett ganska många svarta och vita bilar på bimmerpost där man har bytt njurarna mot svarta BMW performance-njurar. | |
|
Helsmann, jag säger som Med Känsla, What the fuck???? Vad menar du? Du måste ju skämta? Men jag tror faktiskt genuint att du tror att Med Känsla valde vit för att han inte hade råd med metallic.... Oavsett vad, detta höjde min dag.... |
|
|
Bara därför snacket kommit igång ang vita bilar har jag börjat titta mer på dem - ursnyggt!!! såg även en E61 T vit och det är grymt det med! Naturligtvis inte så lätt att hålla rent - men det är inte carbonsvart heller.. :-) |
|
| Mer än varannan ny bil som säljs idag är troligtvis vit. Det kryllar av dem, i längden blir det lite småtråkigt, även om vissa passar riktigt bra i vitt. | |
|
Ja du Janne. Det var ett ångestladdat val denna gång. Jag borde aldrig testat den nya S4an. Bilen gav den extra känslan som jag var ute efter, både vad gäller körkänslan och ljud. Dessutom är den riktigt snabb, och den ska bli snabbare till sommaren kan jag lova. Femman är helt klart en fantastisk bil men jag ville ha quattro då vi vintertid åker till vårt sommarställe även vintertid samt till fjällen, då oftast på oplogade vägar. Tanken var annars en GT-R men leveranstiden blev för lång och hustrun ville ha Audin. Det får bli en beggad GT_R till nästa sommar om mannen får välja:D Jag har inte lagt BMW nycklarna på hyllan i.o.m. Audin, jag kommer nog leta upp något kul till sommaren. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
StefanL >> Såg att Pea(?) här på forumet ska sälja sin 9 mån gamla GT-R då han beställt en ny. Är för övrigt avis på din kommande S4 ;) Tycker att Audi har gått förbi BMW litegranna. De sticker ut mer och de nyare modellerna är faktiskt jävligt snygga! Stackars er som har pengar att lägga på sådana underbara bilar! ;) // Erik |
|
|
Erik: Jag såg att Peas GT-R var till salu. Dock känns det som att S4an är ett bättre alternativ med tanke på utrymme mm. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Jag är lite nyfiken på hur den nya vxllådan upplevs... | |
|
Apropå det här med vita bilar... Blir som sagt mer och mer sugen på en F10 i vitt. Hittade den här Länk . Ursnygg och bra pris också med tanke på bl.a 20 tums V-eker 356. Synd bara att det inte är rätt bild till annonsen... Men hur som helst, snygg som tusan i vitt, tonade rutor och dom fälgarna. Med M-paket blir den grym. |
|
| Gratulerar till bilen, riktigt snygg! Misstänker att den dessutom ser ännu bättre ut i verkligheten..! | |
|
Men det ingår ju bara 18" 329 till just den bilen enligt specen /Anders |
|
|
@Med känsla: Precis det jag menade :-) Lite fel marknadsföring av Bilia där... Men håll med om att 356:orna är snygga på den bilen, minst lika snygga som de du har på F11:an ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.