AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
29.836

Alpinvit f11 535d m-sport anlänt

Sida 2 av 5
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Grattis, riktigt fin F11 :) Du lär vara först i Sverige med den där bilen?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Grattis!

(även om jag personligen undrar vad som händer om tre år då många av dessa vita bilar skall avyttras... - finns det så många som vill ha en vit bil?)

----
BMW CS #6212
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Visade bilderna på din bil för frun, även hon tyckte om det hon såg. :)
di
53
dindin
Bmw M5 2012
Har nu hunnit lägga 50 mil i bilen och... Det känns bra! Skall ladda upp lite fler bilder kväll!
BM
4
BMW 535D
BMW 535D M (F10) -10
Hej Dindin !

Grattis till din nya 535D!
Själv har jag nu hunnit köra ca 150 mil och är mycket nöjd med min 535d
Fråga du skriver om att du skall ge motorn lite massage.
Har du några bra tips på något företag som kan massera våra motorer?

Mvh

BMW 535D

di
53
dindin
Bmw M5 2012
Hej 535d, jag har testat de flesta av alternativen och nu lutar det återigen åt en av de boxarna jag testade först, promotech. Jag var inte nöjd med den gamla typen av box - funkade inte alls bra men nu när de släppt sin nya version så verkar det fungera gott. Jag har lagt ca 1000 mil i en 520d där jag slängt i den nya versionen. Samt att en kollega kör f10 525d med gott resultat.
Löser v-tech rts så kan det gå före (körde x6:an med deras mjukvara och det var superbt.) har även testat ess men det är inte aktuellt nu, mest pga avstånd men även för att de iallafall för flashade. (försvinner vid ev uppdateringar) lycka till!
Ser framemot fler bilder på din bil. Har nu provat 535dM också, men en sedan, men den gick skönt bra. Faktiskt rätt stor skillnad mot 530d ändå. Sen sjukt skönt att krypa ner i komfortstolar igen. Saknar dem när man nu åker annat i väntans tider. Hur blev det med hjulen? Har du 18 eller 19 tummarna och hur såg det ut sen med färdigrekondad bil? Tyckte den jag lånade med 19 tum, såg rätt klen ut när det gäller hjulen, krävs verkligen 20 tum på nya femman.
Njuren
Grattis till en fin bil!

Du firade väl på Hofbrauhaus? :)
riktigt snygg bil :D
di
53
dindin
Bmw M5 2012
laddat upp några bilder med sämre kvalité - Iphone..

Länk

hur ser inredningen ut?? nu är du lika glad som ett litet barn va :D alltid kul med nya leksaker
Dindin: härligt, den ser jättefin ut! Har du också tagit Oyster skinn? Ser ut som ljust skinn på bilderna. Vore jättekul om du kunde plåta lite invändigt just på stolarna också. Vilka interiörlister valde du? Komfortstolar?
di
53
dindin
Bmw M5 2012
Med känsla: oyster excl, komfort och antracit.. Chansning som gick hem.
wow, oyster exclusive också, inte illa :-))) valde själv bara dakota oyster fast med svarta mattor och inlägg i dörrarna, sen aluminium hexagon, men de kommer jag nog kanske ändå byta mot carbonlister när de kommer. Vore skitkul att få se några bilder inifrån när du har möjlighet. Var lite osäker på hur vit bil och så ljust skinn skulle se ut men ville inte ha svart den här gången och det fanns ingen juste ljusbrun längre. Komfortstolarna är ju bara för underbara. Har förstås också valt dem.
di
53
dindin
Bmw M5 2012
nu har bilen fått lite massage.. Promotech Box +. 50 mil lagda och som vanligt så undrar jag varför bmw inte släpper loss kraften som den kommer nu..
Bilen vaknar till liv och känns otroligt mycket kraftigare. Så gott..

klippa ner manuellt och trycka på för omkörning är underbart och beroendeframkallande.. Men.... mycket vill har mer..

St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Dindin, hur mycket mer får du ut på hjulen och vad får man ge för en sån box? :)
Har du köpt bonntrim till en sådan superbil? Suck ;)
>dindin: hur hanterar du frågan om fabriksgarantin om något skulle uppstå? Har själv endast tordats mappa min 335-a där jag ändå inte har garanti kvar. Fick förresten meddelande om att min 535dF11 kommit hem idag också, så man får den väl i nästa vecka efter lite MrCap behandling. Törs nog inte mappa den med hänsyn till garantin.
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Kan vara din som jag såg på Novation i dag då, Grym med M-sport :) Har dock inte sett krominlägg på dörrhandtagen förrut. Provsatte (inte din) en i hallen med sportstolar, helskinn mm, satt som en smäck. Bra att ratten går att ställa närmare kroppen än i min coupé samt att ¨få ner¨ stolen i botten för oss som är över 185 långa. Vad jag däremot inte gillade var den enorma konstruktionen för mugghållarna framför växelväljaren, borde gått att göra bättre eller med en annan placering te x utfällbara över handskfacket som jag har nu (gillar inte att ha dricka framför radio mm). Mvh
>Passo222: kan så vara, kan tyvärr inte kolla den själv innan nästa vecka då jag är på resa söderut i landet :( Håller helt med dig vad gäller mugghållarna. Dessutom är de väldigt plastiga tycker jag. När man kör så knäpper det också ibland i fästena som skall hålla muggarna/flaskorna, lite fattigt på en så i övrigt underbar bil. En av få saker som jag retade mig lite på. Där gillar jag mera lösningen som är på E60/61 E90-93.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.