|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en manuell 330i med 26500 mil på nacken som jag tänker sälja, men vet inte vilket pris jag skall sikta på! All utrustning är standard förutom ipod/iphone anslutning med hållare. Gissar att 18" fälgarna är standard på den här modellen. Airbaglampan lyser och en av fönsterhissarna börjar bli väldigt seg. Motor och växellåda funkar hur bra som helst. Tjänar jag på att reparera upp bilen eller säljer man en så gammal bil till folk som kan fixa själva? Vilket pris är rimligt med/utan reparation? Tacksam för svar! | |
|
Jag som inte objektiv säger 60-65. Och du kan kör många mil ytterligare. Min gamle E34 535 rullade 43.000 mil. "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
| Med det miltalet är skicket extra svårt att uppskatta. Kaross? Det blir inte lättare med inferiora formuleringar som "All utrustning är standard". | |
|
Laga elhissen och släck airbaglampan. Det tjänar du på. 17" var standard. Är den helt rensad? Inget xenon, läder, taklucka, DSC, värmesitsar? Stephan |
|
|
Den har DSC, värmesitsar, multiratt med farthållare osv. Men sånt känns ju som standard på en sån modell. Motorhuven är ju som den är på dessa modeller men jag har en ny som jag ska sätta dit. Så det lönar sig att 'rusta upp' bilen innan försäljning? Det hade jag aldrig trott =) |
|
|
Att lämna in på BMW och betala 8tkr eller vad det nu kan bli för elhiss är väl tveksamt. Men byta elhiss själv är enkelt. Alternativt lämna in till en fristående verkstad. Det kanske räcker med att smörja upp rutbanan? Släcka lampan skulle jag börja med. Går inte det kanske en ny sensormatta behövs. Hitta bättre/enklare lösningar än att lämna in till stor verkstad är A och O till vettiga bilkostnader. För skulle jag köpa din bil skulle jag dra av vad en märkesverkstad tar alternativt hoppat bilen. Enkla fel är lönsamma att fixa om dem inte är för många. Stephan |
|
|
Elhiss kostar mellan 3 och 5 tusen att byta. Gjorde det själv på Bil & Motorteknik för 3,500kr. Överlag så skulle jag råda att byta fixa så många fel som möjligt innan försäljning. Som spekulant måste man ta höjd för att felet kan vara allvarligare än säljaren säger så ens vilja att betala minskar markant. ------- //Lövet |
|
|
Ja, eller så köper man en elhiss-motor för 500:- på skroten och monterar själv... Alternativt smörjer upp själva rutmekanismen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.