|
|
|
|---|---|
|
FAN VAD SKÖNT! Äntligen, som man har väntat!!! Det blir en vit f10. Tycker ni att jag borde lämna in den för lackförsegling? En nyfiken fråga... hur många f10:or med M-paket tror ni det redan finns på Sveriges vägar? | |
|
Kommer nog att bli ett antal 520d med M-paket på vägarna. Funderar själv på en 535d i vitt med M-paket, men hur kul det kommer att bli med en dussinbil? Det är ju bara de inbitna nördarna som ser någon skillnad mellan en 520d och en 535d (annat än när de blir rejält ifrån åkta). Valde du blanka eller matta rails? Färg på skinnet? |
|
|
Grattis, du är nog en av de första med M-paket i Sverige. SJälv har jag fyra veckor kvar till leverans av min F11. Dock utan M-paket. Jag hade absolut lackförseglat en vit bil. Sedan kan du enkelt tvätta bilen med t.ex. vanligt diskmedel. Min svärfar har en vit 330xdT som han lackförseglad och den är väldigt enkel att hålla ren och man vill tvätta den ofta för smutsen syns på en vit bil. |
|
|
Grattis! Kommer säkert rulla en hel del vita F10/11 520d på vägarna, den mest sålda modellen och färgen enligt ÅF. Hur många som har M-pkt har jag inte en susning om men min gissning är 1 av 8 sålda F10/11 har M-pkt. Jag väntar min 520dTA denna vecka :) |
|
|
Gorban: är verkligen diskmedel att rekomendera? Har du en riktig lackförsegling så räcker ofta ett betydligt mildare shampoo. Med fördel används också en Presoak innan tvätten. ___ //Ulf |
|
|
Trevligt! 18/19"? Bilder tack :) Ang diskmedel, så är jag rätt säker på att ett milt schampo är bättre, och gör att lackbehandlingen håller bättre, som Programmer skriver. |
|
|
Diskmedel tar bl.a. bort allt vax. Utmärkt medel att göra lacken ren... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Vit F10/F11 blir säkert en vanlig vagn. Dels för att vit är en innefärg, dels för att många lägger hellre metallictillägget på andra tillbehör. Tror dock inte att så väldigt många 520d kommer ha M-paket, då många är förmånsbilar där man ofta har ett inköpstak och då faller många gånger M-paketet bort bland tillvalen. Tror M-paket procentuellt blir vanligare på de "större" motorerna. Har själv beställt både vit och M-paket på min F11. Borde väl komma inom ett par veckor nu. Tacksam för lite bilder Jeje och grattis till en härlig bil! |
|
|
Glömde frågan när det gäller lackförseglingen. Hade ev. tänkt snåla in på en sån just för att bilen är vit (jämför med behovet på en svart som jag anser vara större behov av lackförsegling). Mr Cap är tämligen tokdyra. Nån som har mera kunskap om vita bilar av solid lack dessutom, skulle vara "känsligare" och därmed i större behov av lackförsegling, än ex. vis de ofta vanliga mörka kulörerna (solid svart, safirsvart, carbonsvart, sophistogrå osv) ? ... och du Kenta, in med bilder direkt när du får din bil för jag har ju beställt samma kaross och färg och har inte sett den i vit ännu. Har du med eller utan M-paket? |
|
|
Fördelen med en bra lackförsegling är ju att det gör bilen så mycket lättare att tvätta, dvs smutsen fäster inte lika hårt. Ibland räcker det med att blåsa av bilen med högtryck för att det ska se acceptabelt ut. Jag hade inte tvekat att lackförsegla en ny BMW. Hade valt Ditec före MrCap. Gör du det på en ny bil så borde ju kostnaden vara betydligt mindre då det inte krävs i närheten så mycket förarbete. ___ //Ulf |
|
|
Grattis! M-paket lyfter F10/F11 till högsta nivån. Läckrast i klassen. Blev det 18" eller 19"? Här har vi en svensk F10 550i Xdrive med M-paket Länk dessutom levererad i München:). Stephan |
|
| >Programmer: Jo priset är lite lägre på ny bil men betalade ändå 3850 kr + moms till min förra F10 i samband med att den MrCap behandlades innan leveransen till mig. Har då ändå betalat dessutom cirka 6 tkr inkl moms för behandling på min 335-a som beg, även detta i år och kostnaderna för detta blir rätt dryga. Har tidigare kört Ditec och hade då ett standardpris för beg. bil på 2900 kr inkl moms när jag importerade lite bilar för att sälja för några år sen, men har senaste åren bara kört Mr Cap ett antal gånger. Vad betalar ni för era lackförseglingar och varför anser du Ditec vara bättre? | |
|
Jag tycker vita bilar om något behöver lackskyddas, vintersmutsen sätter spår i form av små asfaltsprickar och flygrost och detta syns extra tydligt på vitt. Det beror ju dock på hur länge man behåller bilen, jag kör i regel 1 år och då har jag kommit fram till att lackbehandlingar mest kommer till glädje för kommande ägare. Angående Mr Cap eller Ditec har jag varit nöjd med Mr Caps arbete, men största skillnaden i resultat beror nog på hur omsorgfullt arbetat har utförts av respektive yrkesman. Jag betalde 3900 kr + moms för Mr Cap Formula U på denna för några år sen Länk och det blev väldigt snyggt BMW CS #5139 |
|
| Med känsla: jag har beställt en F11 520dTA sophistogrå utan m-pkt men bilder kan länkas hursom. | |
|
Hallå BMW vänner! Lämnar in den för lackförsegling på Måndag samtidigt som rutorna ska tonas. Har för mig om att vi snackade om 25% fint om. Tyvärr har jag bara 18 tums fälgarna. Men tanken är att mina vinterdäck ska sitta på dessa och att jag ska köpa 20 tunnare till sommarfälgarna. Bilder kommer senare under dagen eller imorgon :) |
|
mkk230 |
Säljer du dina 18 så är jag instresserad |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.