|
|
|
|---|---|
|
kärvande bromsok m5 e39 är det någon mer som har detta problem. | |
| Snart 10 år gammal bil där det kanske slarvats med byte av bromsolja är väl mer regel än undantag... Det är bara att plocka isär ok resp glid-del o göra i ordning så blir allt som nytt. | |
zcooter |
Om man bromsar hårt så klossarna kniper om skivorna så torde det avhjälpa det problemet, -Ja alltså det räcker med att göra det lite då och då |
| En bekant fick två på ojämn bromsverkan bak, jag köpte glidbult sats på meca för 150-200:- och bytte och smorde upp den sida som kärvade, och det löste problemet. | |
|
Jag hade problem med ett ok på min. Bromsolja var bytt enligt intervallerna. Verkstaden tog isär det och försökte smörja upp men fick inte ordning på det så jag köpte ett nytt. Har man själv tid och kunskap så går det ju säkert att fixa till ett kärvande ok. Tricket med hård inbromsning hjälpte inte mig utan då låste sig oket ännu mer och framvagnen började i princip vobbla. Fick det att släppa något men fälgen var rejält varm när jag kom hem. ___ //Ulf |
|
|
I mitt fall rörde det sig om ett framok och bilen hade rullat knappt 10' mil. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.