AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
853

Vart leder den röda kabeln?

se
123
selaja
325IM e36 1993 Individual
325 e91 2006
Tjena som ni kan se på tidigare inlägg så håller jag på med att byta motor och kan inte lista ut vart en röd kabel leder. den är på vänster sida av bilen färdriktning och är kopplad till den lilla kabelhärvalådan som sidder mot torpedväggen. för er som har en e36 kan någon vara snäll och kolla vart den leder?

Mvh Simon
Har du något foto att visa?
Den ända röda jag vet är den till plus polen.
se
123
selaja
325 e91 2006
Länk

den röda kabeln tänk på att den är på vänster sida i bilens FÄRDRIKTNING
Till startmotorn är min gissning, eller eventuellt soleoniden
Den skall sitta på under insugsröret. 99% säker.

Hade av mitt insug för byte och känner igen den.

Om du följer så att säga 5:ans och 6:ans cylinder också bara rakt ner under insuget.
På min var det en bult som kommer så att säga från torped väggen och är riktad framåt mot kylaren. Var 2 stycken röda kablar kopplad på den bulten.

Kan inte svara på vad den är till ( Hade så jäkla många olika saker och kablar att hålla reda på när jag gjorde bytet, så jag bara drog dem dit jag märkt upp dem.)
Kan tolkas fel kanske. Inte på insugsröret........

Men c:a 15 cm rakt under 5:an och 6:ans cylinder fanns den här bulten riktad framåt.
se
123
selaja
325 e91 2006
tänk på att det är m50 motorn och jag har visseligen 2 röda kablar på den sidan men ena leder till säkringsdosan vilket jag vet då jag var noga med att ta bilder på hur kablage satt men missade visst den kabeln för på mina bilder går den ner med torpedväggen bakom insuget och sen vet jag inte ifall den går till startamotorn eller till blocket och vill inte heller chansa så man inte råkar bränna någon dyr elkomponent.
Håller med Dawwe, det ser ut som kabeln skall gå till startmotorns solenoid.

Startmotorn sitter i stort sett under insuget långt bak. Kabeln på bilden har den area som + anslutningen till startmotorer brukar ha.

Det måste vara minst en kabel av den kalibern ansluten till startmotorn, kontrollera om så är fallet.

mvh/ Anders
Med tanke på Kabelns placering och dess grovlek så är startmotorn nog rätt ställe att montera den. Framförallt om de inte finns någon annan kabel som liknar denna och når startmotorn...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.