AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.025

Bra? BMW 116 Comfort -97

Hej! Det är först gång att vara ny ägare till BMW, men inte riktigt. Jag har alltid haft Fiat... :)
Jag har svårt att kontrollera på allt så vill jag dra en diskussion med er, vill inte stå i väggen och snacka med väggen ju, men jag är nyfiken vad ni tycker:

Länk!

Är det bra pris? (har kontakter genom farsans nere i Skåne där kan jag få putsa ner till 100 000 kr, men man vet aldrig dock. De putsade lägre priserna gäller det mest skit bilmärke eller tattare från Burlöv suttit i)
Jag ska ringa farsan och kolla upp med den skånska bilhandlaren imorgon.

Jag vet inte vad gränsfall för en begagnad bil där med milantal är. Jag har för mig om det är något 10 000 mil betyder att det är risk att t.ex rem går trasigt eller är skadad eller betydligt dyrare att laga någonstans i motorn. Det var kanske bara för ett annat bilmärke. Och gällande service gått ut? Vad som jag ska tänka på mer än?

Försäkring?? Enbart trafikförsäkring eller halv- eller helförsäkring? Jag hittade ett billigast bolag, ca 3500 kr/år trafikförsäkring. My Money-lånebank blir det typ 1500 kr/mån. Det är en riktig bra affär, tycker jag ju, men håller ni med va?

(Ursäkta mig om felskrivet)

Tack på förhand för besvarar! ;)
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Är nog 1 bra pris för den 1an .
el
26
elgustinjo
520d F11 -12
Personligen hade jag nog gått på en 1-serie med större motor. Men då blir det ju också dyrare. Är själv jättenöjd med den jag skaffade för ca 6 månader sedan som är likvärdig med denna i pris/ålder/utrustning/mil:

Länk
Jag är inte kräsen så allvarligt när det gäller större eller kraftigare motor, utan jag gillar att köra bra o skönt att sätta i bilen/köra bilen

Jag kommer på en sak, att det ger skattrabatter för miljöbilar, 40 000 kr from jan 2011. Så klokare att vänta med bilköp.
Jag är inte säker på att köpa en nyfabrik BMW, tokdyrt ändå.

Jag är lite orolig för när det gäller servicekostnad, reparationskostnader och dyra reservdelar. Dyrare med datoriserings el-system...

Farsans åsikt var att avstå BMW, pga dessa dyra reservdelar, reparationskostnader etc...

Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
40000 är för bilar som släpper ut under 50 g co2/km, om jag fattat det rätt.. dvs bara elbilar
ja, men en annan säger att det är 20 eller 25 k för "vanliga" miljöbilar dvs max 120 g/km (nya bilar), och 40 k för supermiljöbilar som du sa, elbilar.

Jag vet inte. Men jag kommer att reda på dom när jag ska skaffa en ny bil i jan, för säkerhets skull. Om det gäller bara supermiljöbilar då struntar jag i det att köpa. Jag skaffar en beg bil, helt enkelt. Eftersom de supermiljöbilarna är vansinnigt dyrt. Ca 450 000 kr o uppåt typ för skitbil med 3 timmars intervalladdning. Jag skulle aldrig skaffa sån skitbil, helst en läcker sportbil som liknar värde, eller hur.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.