|
|
|
|---|---|
|
Hej Håller på att sätta ihop min 325:a och undrar behöver jag verkligen kylare på monterad bara för att starta och se att den gå på tomgången? tänkte så inte vattenpumpen skär ellr något liknande. (m50b25 vanos) Mvh Simon | |
|
Varför inte göra färdigt jobbet och sen starta? Du kan starta ett kort tag utan kylning och om du är rädd om pumpen så kan du låta bli att montera fläktremmen. |
|
| Anledningen varför jag inte vill montera allt på en gång är pga att skulle något inte gå och jag felsöker med dator och upptäcker vad det är så är det mycket enklare ifall allt inte är påmonterat | |
| Olja MÅSTE du ha...Köra utan kylvatten och/eller drivning av vpump i typ 20 sek på tomme e ingen större fara... | |
| Olja fattar ja att jag måste ha vilket jag redan har hällt i men då är det ingen större fara. är ju bra att kunna kolla att den startar så man slipper riva allt igen ifall något skulle gå fel | |
|
Kan vara bra att plocka ur stift och koppla bort spridarna och köra på starten till oljetryckslampan slocknar först. Det gäller förståss endast om du haft isär och tömt absolut hela motorn på olja i kanaler etc och bytt oljepump mm. Hur gick det har du startat? |
|
|
Motorn är från skroten med riskerar jag inte bränna spolarna ifall jag kopplar bort dom från stiften? motorn har legat på skroten. någon som kan svara på min fråga i den här tråden? Länk |
|
| Om du inte tömt motorn på olja så är det ingen fara.... Om du ändå vill kolla oljetrycket innan du startar så kopplar du ju bort spolarna helt i vilket fall som helst innan du kan få ur stiften.... | |
| Tjena nu har jag startat den för första gången och den gick igång dock fick vi stänga av den pga gasvajern var lite mycket spänd. därefter så startade vi den igen och den gick igång men tickade lite högt och fyllde på lite olja då den var lite låg och nu startar den inte. har laddat batteriet men det hjälpte inte. | |
| ok detta har jag gjort nu har mätt spänningen på batteri och den stora kabeln fram till batteriet och gjort en diagnos och alla värden var bra. Då tänkte jag kolla dom mindre kontakterna och relät men vart sitter relät till dom? Vet att den inte sitter i säkringsdosan så vart sitter den? | |
|
Hej hjälp någon? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.