AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
4.383

Är det okej att importera trimmade bilar numera?

Hittade denna Audi RS6 C5 med från början 450hk Länk regnummer WYM951 som är registrerad med 510hk. Är det ett misstag eller är det fritt fram att ta in trimmade bilar? Det var tal om att ändra till tyska regler för några år sedan. Men jag kände/känner inte till att det gått igenom.

Mvh Stephan

Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Kanske någon som chansat och kört igenom en trimmad importerad bil helt enkelt... Det står ju inget om att något skulle vara modifierat under tilläggsinfo, vilket det isåfall borde göra.

Säkert en felskrivning. Jag har fel effektangivelse på lastbilen jag kör. 7kw för mycket. Chansen att jag skulle ha en annan motor är ju tämligen obefintlig då volvo inte har någon sådan i sitt motorprogram heller...

// Erik
F1
107
F114
M635csi -84
Det står 6 hkr för lite på mitt vardagsåk. Jag fick 30.- billigare försäkring per månad :-)
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Om det står 510 hk i CoC intyget så borde bilprovarna skriva in det...?!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Det finns en tysk firma som heter Väth som skrämmer upp AMG-mercor i en miljard hästkrafter, eller åtminstone 650. Dessa går tyvärr inte att ta in, vad jag vet.
deamon
bilen skall vara helbilsgodkänd vid första inreggning , så tyvärr bilar som är trimmade är det stopp med , om inte man känner nån vänlig själ som kan blunda och riskera sitt jobb mmm mm
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Här en som har fått problem: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.