|
|
|
|---|---|
|
håller på att byta insugsmembran på min bil, vilken sitter med 7 st torx-skruvar, varav den sista verkar vara rundad, för torx-bitset bara slirar. Och eftersom det är max 1 dm mellan membranet och torpedväggen + en massa slangar och rör, så kommer man inte åt med polygrip. Finns det någon som är erfaren inom rundade skruvar så är alla tips mer än välkomna, då jag är helt utan bil för tillfället. tack på förhand! | |
| Försöka knacka i en torx storlek större. | |
| har försökt med det, men man får ingen kraft att knacka med på grund av det trånga utrymmet. | |
|
Vet inte hur det ser ut,men kommer du åt med ett bågfilsblad så du kan göra ett spår i skallen på bulten? Fingerspitzgefühl. |
|
| kaan funka, då borde det rymmas dit en liten stubb-mejsel sedan också att lossa skiten med :) tack för det. | |
|
När du gjort ett spår i skruven för skruvmejseln, ta lite friktionsmedel på skruvmejselns spets (bäst är om du har specialmedlet med krossade små diamantbitar i en gegga som finns på tub "Screw Grab" Länk som är helt suveränt, annars kan du ta lite grov ventilslippasta för att få mer friktion), för att få mer friktion och slippa slinta och förstöra det användbara spåret med... Jag använder alltid Screw Grab när jag misstänker att skruvarna sitter hårt - det är en jäkla skillnad i greppet mellan verktyg och skruv! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för tipset Johan, beställde 4 flaskor på en gång. Mvh /Robert |
|
| Detta hände mig också, fick lyfta av insuget. Men det är inte så svårt bara minnas hur allt satt ihop så kommer det gå som en dans! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag fick slipa bort skallen med Dremmeln, bultarna satt ju som fasiken så det small till när de släppte likt en hjulbult. Dessutom väldigt grunda skallar så det är inte mycket som behövs för att det ska bli rund skalle invändigt. (540-01) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
ÄNTLIGEN! kom åt med polygripen och vred till, då släppte den :) återigen, tack för alla tips! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.