AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
365

Vad tycker ni att jag ska ge?

mo
93
monostar
Bmw 320 -95
Mitt inlägg verkar falla bort, vet ej varför. Men hur som helst. Jag står i begrepp att köpa en 325i-93 som har gått 21´mil. Bilen är svart med helskinn, sportstolar, AC, stora datorn, businessradio, ellucka, elhissar, eluppvärmda säten och speglar. Bilen är importerad 96 med full servicebok. Det mesta är stämplat i Sverige. Bilen är hel och fräsch, fint helhetsintryck. Vad är rimligt att betala och är det något speciellt jag bör tänka på innan ev. köp? Tacksam för hjälp.

60' är väl ett vettigt pris om det är en 4-dörrars version.
Angående hjälp vid köp så ska du leta efter tidigare inlägg i 3-serie forumet...

/Manray/
Jag har letar runt och har sett en hel del priser.
De flesta är överpriser... det beror på hur mycket du vill spendera på en bil...

Mitt bud vore MAX 60k pga dess miltal ocb många år på nacken..

har du dock ca 100-120k att röra dig så får du en fin 323 -95/96 eller tom 328 -95/96.

// Shike

.sig
Kör fort och må bra.
Kolla antalet tidigare ägare. Det brukar vara en bra måttstock på bilens 'trovärdighet'. Få ägare = bra. 60 KSEK verkar schysst. Tror inte du kan få en schysst 328 -96:a med den utrustningen för under 130'...

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
mo
93
monostar
Bmw 320 -95
Tack för svaren som kommit hittills. Det har varit två ägare på den. En i Tyskland och en i Sverige. Priset som är begärt ligger högre än det ni har föreslagit, men jag har fått ner det ganska mycket. Tror nog att jag får ner det en bit under 60´ Närmare 55´verkar det som. Kan det vara nåt då? Hittade inget speciellt att tänka på vid köp i forumen, är det någon som har något på rak arm?
köp den om du får den för under 60'
kolla klimatanläggningen så det kommer kyla
kolla centrallås och allmänt el
tjena
Hade en svensksåld 325:a 92 svart med bege skinn+klima. den sålde jag med 15" vinter + 17" sommar för 55´(observera att det var i vintras. 1 äg i sverige sedan 96 låter fin fint. För 55000, om bilen e fin, spring och köp. Min 325:a hade gått 22500 mil men gick kanonfint. Innan 30000 mil tycker jag inte man ska behöva vara så nervös. Dessa maskiner finns det gott om på skrotar i både sverige och Tyskland samt även på privatmarknad.
lycka till(med gocart:en)

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
mo
93
monostar
Bmw 320 -95
Ok, låter ju bra då. Verkar som jag kan få den för 55´ så då kanske det inte är ett så dåligt köp. Blev lite fundersam när jag kollade runt här på sälj sidan och såg liknade bilar för 80-110´? Får de verkligen sina bilar sålda? Finns det inga klassiska fel på denna bil som ni känner till? El, Ac osv. fungerar finfint..
Försök med att skriva ett inlägg i 3-serie forumet och fråga vad man ska tänka på! Många fler svar får du där! =) Bara ett tips!

/Manray/
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
monostar: Om du såg en liknande bil för 80-110 får dom nog aldrig sålt dom. Liksom vid 10.000mil så får sig bilen ytterligare en ordentlig värdeminskning vid 20.000mil. På så pass gamla bilar är det ändå skicket som avgör.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.