|
|
|
|---|---|
mikex2 |
Hej! Är spekulant på en BMW 518 Touring som har gått knappt 16000 mil. AC:n fungerar inte, lite rost på bakdörr och nedtill på två av sidodörrarna. Vad bör jag ge för den? Svensksåld, inte helt ifylld servicebok men service verkar ändå vara gjord och kvitton verkar kunna fås i efterhand. |
|
Jag skulle inte ge mer än 40-45'. Mvh Marin |
|
mikex2 |
40-45...OK. Hur mycket påverkar det att det är just en 518 generellt? Är den svårsåld? Enklare/lättare med touringmodellen? |
|
518 i kombination med Touring är inte direkt lättsålt, eftersom många köper en Touring som dragbil. Alla som kört 518 vet att man inte gärna hänger en husvagn på bilen. Den bil du tittat på har ju en del fel som inte borde vara där om den var bra skött. Att sen serviceboken har luckor drar också ner värdet. Personligen skulle jag inte ger mer än 40.000:-. Allt däröver är bortkastade pengar, i mitt tycke. |
|
mikex2 |
Tack för era kommentarer! |
|
Skulle nog se mig om efter minst en 520-T ivf. Prismässigt verkar ju det som att det går att få en likvärdig sådan för samma begärda pengar. T.ex. : Länk Länk |
|
|
Har haft en 518i touring -93 och tycker det är en ganska trevlig bil, god komfort och man åker billigt. Var mer missnöjd med motsvarande 530 (manuell) som man mycket lätt fick tjuvstopp med vid start, ja det låter otroligt för en V8:a. Min sambo var inte alls glad åt denna bil. Tycker däremot att du inte verkar ha hittat rätt bil. Rost är det värsta felet man kan ha på en bil tycker jag, går liksom inte att bli kvitt. Håller med ovan stående talare max 40.000:- om du ändå föredrar denna bil. |
|
mikex2 |
Jo, det kan vara värt att kolla in dem också. En fördel som jag ser det med 518 och som även bör existera med 520 är att de ju med mycket stor sannolikhet inte har körts speciellt våldsamt.. tristare men säkrare. |
mackan325 |
Jag tycker 518 är ett bra val, komfortabel och snål och bekväm, har precis köpt en 96'a iT. Att sedan E34:an är helt sönderimporterad vilket gör att andrahandspriserna är i botten gör ju inte saken sämre. Jag gav inte särskilt mycket mer än de priser du nämner för min svensksålda 96'a med executivepaketet som gått 15200 mil. Leta reda på svensksåld 95-96 med det paketet istället! |
| Mackan325, är det en silverfärgad som var utannonserad på BMW börsen? | |
mackan325 |
Japp, jag köpte den osedd eftersom priset var så bra. Inte besiken än i vart fall, kört 200 mil med den... Ex tjänstebil är det med lite smårepor i lack et.c. men fullstämplad servicebok i gengäld. Skall rekonda den i helgen så blir den riktigt fin hoppas jag. |
mackan325 |
BTW, säljaren nämde att en kille från Linköping hängde på låset och skulle ha den ifall jag inte tog den, var det du? |
|
"Hängde på låset" kanske var lite överdrivet om det var mig han menade, men jag skickade ett mail och frågade om den fanns kvar. Har haft 518 tidigare och tycker det är en rätt bra bil, bra komfort och billig att äga. Priset i annonsen var bra om den var fin. Vill du avslöja vad du fick ge för den? Lycka till med nya bilen! Jag får leta vidare... |
|
mikex2 |
Tack för alla råd! Jag ska lägga ned lite tid på att hitta rätt ex av lite nyare årsmodell. Bra forum det här faktiskt! *glatt överraskad* |
mackan325 |
60 jämnt, helt nya Nokian NRH2 runtom, dubbdäck i bakluckan samt helt ny Pioneer stereo med nya högtalare i stället för det kassa sound systemet. Nog en av de bättre bilaffärer jag gjort.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.