|
|
|
|---|---|
|
Tänkte inhandla 20" fälgar och behöver lite hjälp med däckval. Fälgbredd: Fram 8,5" Bak 10" Fungerar det att lägga 245/30-20 fram och 295/25-20 bak? Eller ska jag gå på smalare däck? Någon med erfarenheter/förslag? | |
|
Länk den sidan borde ge ett ganska bra hum om vilken storlek däcket ska ha vid olika tumstorlekar. /// |
|
|
En bekant till mig körde med 295/25R20 bak och då fanns det några mm till godo i hjulhusen efter att vederbörande ställt KW-fjädringen optimalt. Billigaste bakdäcken med vettigt fabrikat i den dimensionen på Däckonline är Toyo för 3025:-/st. I annonsen är M5:an något upphöjd :-) Länk Mvh Philip |
|
|
Frågan är väl hur rullomkretsen blir med dom måtten.. ? /// |
|
|
Ännu bättre med större hjul, 400 hk och 500 Nm ;-) Mvh Philip |
|
|
Testade länken, men det gick inte att välja 25 i profil.. Kanske jag gjorde fel.. Vad tror ni, vilken dimension på däck är vettigt? Undviker ju gärna spacers, skärmrullning och skärmkontakt vid farthinder;) Kommer montera coiloves... |
|
| Coilovers. och inget annat:) | |
|
Behöver bolla med expertisen! Vad tror ni bilprovningen kommer säga om dessa hjul och coilovers? Kanske blir till att backa ur hallen igen med svansen mellan benen:D |
|
| har 245-35 på mina : ) | |
| Jo, men vad har du i bak:D | |
|
Jag kör 275-30-20 bak och 245-35-20 fram på min M5a och det funkar kalas! 9" fram och 10" bak Dock är väl ett tips att ta ett däck med lite kantskydd då det hjälper till endel då däcket kommer att "stretcha" lite! www.garaget.org/tsdi för bilder Mvh Emil Edman |
|
| Kommer 295-25-20 stretcha på en 10" fälg? Nä så kan det väl inte vara!? | |
|
Nej det kommer att sitta bra! / Emil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.