|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har 3 problem med min BMW. Jag har en BMW 318i -00. 16000 mil. Problem 1: När jag kör på t ex 70-väg och kommer över 60km/h kan bilen helt plötsligt börja motorbromsa i korta sekvenser (känns alltså som motorbroms, sen om det är just motorbroms låter jag vara osagt). Detta sker även om jag håller lite gas för att sakta öka i fart. Det har aldrig hänt vid hastigheter under 60km/h. Det händer inte varje gång men ganska ofta. Vad kan jag göra? Problem 2: Ofta när jag stannar bilen och trycker ner kopplingen faller varvtalet ner mot 500 för att sedan återgå till normalt varvtal på tomgång. Ibland kan den svajja lite fram och tillbaka några gånger. Vad kan jag göra? Problem 3: Ibland när jag ska börja köra darrar bilen kraftigt, tänk dig att du ger för lite gas när du ska iväg fast mycket kraftigare skakningar. Vad kan jag göra? Detta händer dock ganska sällan. MVH André | |
|
Problem 1 & 2 tror jag hör ihop! Och jag tror det är LMM´en Min gjorde exakt lika dant, visade dock ingen fel kod att LMM´en var trasig för den låg inom gränsvärdena, dock väldigt skitig! och dom är svår att rengöra! Men vi rengjorde den och det vart mycket bättre av det. Men prova att koppla upp den på en dator och se om du får nån felkod! Problem 3 skulle jag gissa på att hardy skivan skulle vara dålig! vh |
|
|
Tack för hjälpen. Jag är inte alls duktig när det gäller bilar så jag måste fråga, vad är hardy-skiva? Samt, var sitter luftmassemätaren? MVH |
|
|
De e en liten platta som sitter på kardan som tar upp lite krafter när du släpper upp kopplingen Luftmassemätaren sitter vid luftburken Här har du en bild lånad från en annan tråd Länk Finns ett spray som heter air sensor clean som du kan köpa och spraya i för att rengöra den, var dock lite försiktig när du rengör |
|
| Tack för infon! | |
| Problem 3 kallas för "cluch judder", googla på uttrycket:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.