AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
7.793

X6 eller 5 GT?

Sida 2 av 2
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Många gillar faktiskt både X6:an(som jag fortfarande har svårt för) och GT'n, men för mig är den så långt borta och så groteskt "anti BMW " som man kan komma...
Ärligt talat begriper jag inte folk som köper en GT.
Ful vagn!
En BMW ska inte vara ful ;)

Nee...riktiga BMW's är M3 E46 CSL, M5 E28, M5 3,8 E34, M5 E60(tog ett tag, men nu kultbil för mig ;)), M635 Csi, 850 Csi...kan möjligen tillåta den moderna bi-turbo modellen 335i också som favvo i BMW-träsket + några klassiker till som jag inte orkar skriva in just nu ;)

Ursäkta mig :))

Mvh Janne.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Har sätt ett par GT i traffik dom sista dagarna. Och jag tycker den är rätt så maffig.
Tycker inte alls den är ful längre. Det ända jag reagerar lite negativt på är storleken. Personligen har jag inte det behovet av utrymme. Men för en välbärgad familj med 2 barn, så måste den ju vara perfekt.
Har svårt att tänka mig så många bättre semester-bilar än GT:n.

Janne det är fina bilar du listar.
För mig är nog hjältarna i BMw-programmet bilar som 318i,320d,523i,528i,530d m.m. Det är ju dessa bilar som generarar cash, så att BMW får möjligheten att ta fram alla M-modeller och nisch-bilar.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

M.A.:
Visst är det så att om t.ex inte 3-serien säljer så bra som den gör så blir det t.ex. inga M-bilar...och BMW går under till slut, vilket vi ju inte vill :)

Men jag har av någon anledning inte så mycket till övers för varken X6 eller 5 GT.
Mest utseendet som inte harmonierar anser jag.
Har inte sett några mängder av vare sig X6 eller 5 GT ute i trafik så jag kanske får vänta något år med min totala "utseendebedömning" ;)
Säkert härliga bilar annars...

E60 modellen hade jag lite svårt för i början, men den är inte ful i mina ögon nu...njjaaaee...bakluckan.. suck..
Denna baklucka har jag fortfarande svårt att acceptera, helst sett från sidan :/

Jaja...5 GT är kanske den optimala familjevagnen idag för den som har lite slantar över.

Mvh Janne.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Om det är den optimala vet jag inte. Men om jag behövde utrymmet, och hade dom ekonomiska musklarna som krävs hade jag nog varit frestad.
Mest för att jag personligen tycker det är skönare att köra en "personbil" än en SUV. Men vet ju att många uppskattar att sitta lite högre, som man ju gör i en SUV.
Det är ju så det är - att smaken är delad, inte alla tycker lika. Och tråkigt vore väl det?

Jag håller med Janne om äldre BMW, men för mig är även E38 och E39 exempel på riktigt snygga karosser. E38 är ju fortfarande den överlägset snyggaste 7-serien - de nyare är ju inte ens i närheten när det gäller den eleganta fethet som den karossen utstrålar.

Själv tycker jag X6 är maffig, fet. Men GT känns tyvärr gubbig tycker jag, i bemärkelsen tråkig. Nu är jag ju själv gubbe, så den borde väl passa mig perfekt? Men jag har väldigt svårt för karossen på GT... :) Den är dock troligen underbar under karossen, bekväm osv.

Jag hade extremt svårt för E60 - och jag tycker fortfarande att den är uppseendeväckande vek framifrån - ser ut som en sur, plufsig angorakatt. Men jag har märkt att jag börjar gilla bakdelen. E60 går an, E61 är ännu snyggare, men förutsättning är M-paket och lite roligare fälgar.
X6, 5-serie GT - Två konceptbilar som aldrig borde ha satts i produktion.

X6 vad är den till för? Sportsuv med coupestuk?
En sportbil och en SUV är som vatten och olja, det går inte att blanda, dom är varandras motsatser. Alla sportsuvar är missfoster inklusive X6, och coupestuket gör den dessutom ful som stryk. Riktigt ordentligt jäkla CP-ful.

Till vem vänder sig 5-serie GT? Ett försök till en blandning av en rymlig halvkombi som samtidigt vill vara sportig och lyxig.Resultatet är bara en värdelös smörja. Totalt osexig tack vare halvkombiprofilen, det finns och har aldrig funnits snygga halvkombimodeller och det kommer aldrig att göra det heller.

Alla halvkombibilar är till för människor som skiter fullständigt i snygg design, prestanda och status, dom vill bara ha ett fortskaffningsmedel och är den dessutom miljövänlig är det ett stort plus. Dom vill ha en antiskrytbil typ Toyota Prius eller klassikern Renault 4. Ingen Priusspekulant tittar åt en BMW annat än med en känsla av äckel och vämjelse därför kommer 5-serie GT totalfloppa.
Henke Lexus: trots dina synpunkter så har det ju sålts en hel del av både X6 och GT, så BMW har ju redan visat att det finns någon form av marknad för båda dessa bilar. Med dina synpunkter så kan man ju ifrågasätta väldigt många olika bilmodeller. Jag tror inte att ett så succeartat vinstgivande företag som BMW, lanserar en bilmodell med de kostnader som det innebär, utan att ha gjort riktigt stora marknadsundersökningar. Båda dessa bilar tycker jag också nu att man har vant sig vid utseendet och X6 tycker jag är en riktigt "grym" bil, precis som jag nu tycker att även GT kan se riktigt läcker ut med feta fälgar och i rätt färg.

/Anders
ts
2
tson57
BMW X6 2011
Hej.

Jag har haft 4 X5. Hämtade min X6 2011 igår och den är helt enkelt underbar!!!!. Vulgär, driver fram som en Golf GTI och känns stor som en AUDI Q7.

GT kan man köpa efter 60 års ålder.....
Be
28
Bellner
BMW 118i -06
Audi Q7 3,0d -12
BMW 330e -17
Tack för alla synpunkter. Det blir nog en GT någon gång i framtiden. Med den vinter vi har nu känns plötsligt X5:an helrätt så jag väntar ett tag med byte. Jag hoppas verkligen att henke-lexus har rätt i att GT blir iskall på marknaden, då borde jag kunna fynda en begagnad sådan till bra pris! Jag kan hålla med om att GT nog inte är BMW:s sexigaste modell men den tilltalar mig med sin kombination av lyx, komfort, utrymmen och att vara någorlunda praktisk.
Det stod en Alpinweiss 5 GT F07 utanför Grand hotel i morse och jag slås av hur snygg den är. Riktigt lyckad trots att den inte riktigt liknar konkurrenterna MB CLS och Audi A7. Den känns kraftfull och har en härlig närvaro.

Mvh Stephan

Med känsla: Det tyder bara på att många människor har extremt taskig smak. Hoppas att den goda smaken får en återkomst och att dylika missfoster, X6 och
5-GT, inte säljer i en nära framtid.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Henke Lexus:

Själv tycker jag att Audi A5 har snygg design. Kombikupé eller inte.

AMS läsare valde väl den till “Autonis – Best Design Innovations 2010” .

Vad är det som du har som vi andra inte har?

Såfort man har kört en GT är man såld och struntar i om den ser mindre bra ut på utsidan. Den stora vindrutan och med lite högre markfrigång är helt outstanding. Skulle nästan vilja påstå att GT:n piskar 7:an komfortmässigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.