AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.978

Sista chansen att dra i nödbromsen, info om denna M3 E46?

Sida 2 av 2
Han ingen info om bilen, men... Det är alltid lugnast att avvakta och kontrollera upp allt man kan innan affär.. Visst, Du kommer i en del fall att bli besviken då bilen Du var intresserad av redan hinner säljas, men hellre det än att köpa "drömbilen" och konstatera att drömmen inte blev som tänkt..
Du har gått om tid på Dig- årstiden talar för det..

OM bilen skulle ha en krockhistorik känns det oerhört viktigt att ta reda på fakta och sedan kontrollera upp lagningen.. Tänk på att Du en dag skall sälja bilen och kan då berätta exakt som det är.. Gillar inte när säljare säger att "vet inte" på så viktiga frågor som reparationshistorik och krockfrihet..
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Fkon: Tyvärr vet jag inget om bilen men det låter på "/// M ///" som att bilen har ett brokigt förflutet som du måste ta reda på och se om det är något som du sedan kan ha överseende med.

Som tidigare sagts så är det INTE värt att stressa när man ska köpa bil, speciellt inte en M3:a. Bättre att gå miste ett, två eller tre objekt som du inte hunnit kolla historiken på, än att chansa så sedan få problem.

För övrigt så var det ju en härlig skrivning i annonsen "Perfekt i lacken inga stenskott eller bubblor." Jaså är bilen precis omlackad och därefter inte körd med?! Har den körts normalt på svenska vägar så har den stenskott, mer eller mindre, det är tyvärr ett faktum man inte kommer ifrån.

Lycka till oavsett och välkommen till M3-gänget så småningom!

Mvh Jimmy
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Hej igen, jag lade köpet på is och det blev några timmars intensivt ringande till tidigare ägare och bläddrande i papper och ännu mer ringande, men till slut hade jag rett ut alla frågetecken och kände mig trygg med att slutföra köpet. Även om jag såklart fick hjärtat i halsgropen ett tag så känns hela köpet bättre nu när man tvingats gå igenom historiken grundligare än vad jag annars skulle ha gjort.

Tack ska ni ha för alla synpunkter och tips, Autopower är verkligen en kanonresurs!

Hälsningar
Fredrik
Skönt att du rett ut de frågetecken som fanns och hoppas verkligen att du får många problemfria mil. Jag har som jag sa till dig INTE ringt till föregående ägare men visste att den varit med om något vilket du nu har fått bekräftat. Så som det berättades för mig gjorde att jag valde att söka andra objekt. Jag har letat M3 E46 i över 1,5 år och jag blev så enormt besviken igen när inte denna heller var 100% "fläckfri".

Det var absolut inte min mening att varken smutskasta varken bil eller ägare men att uppmärksamma eventuell ny ägare om situationen och att kolla upp historiken grundligt vilket du verkar ha gjort. Jag tvivlar nämligen rätt starkt på att säljaren upplyste dig om detta trots att jag påpekade det för honom.

Grattis och lycka till med bilen.
Vill man ha en M3 E46 i bra skick och med bra historik, får man slanta lite extra. Det är få som är beredda att göra det. Priserna på bilarna skvallrar i regel om dess skick/historik. Visst finns det guldkorn men det är ytterst få.
Maxey: Precis, i 9 av 10 fall får man vad man betalar för.
Kan bara hålla med, man får oftast vad man betalar för.
Att ringa tidigare ägare är också väldigt bra om de har bra minne, när jag skulle sälja min M3 E46 för 2 år sedan uppmanade jag köpare att kontakta tidigare ägare men i mitt fall hade jag otur då ägaren före mig måste ha blandat ihop min bil med någon annan och berättade att den hade skador i fronten vilket inte stämde men i de flesta fall är det bland det bästa att göra, och som sagt gör det innan köpet, efter är det för sent.

Micke

Länk
An
66
Antijustering
Bmw 530 Ia Touring
Har den rullat i lerum/stenkullen/gråbo?
Tyvärr så måste man aceptera att en m3 har varit med om en del grejer, bilen är hur kul som helst att köra vilket även gör att föraren inte alltid hänger med i svängarna.
Och vrför ska man köpa en sådan bil om inte för att ha roligt med jag tror ju inte att det finns någon m3 ägare som kör lagligt.....då kan man lika gärna ha pengarna på banken.
De bästa är att få tag på tidigare ägare se vad de säger, kan vara svårt om den inte är svenskkörd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.