AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.951

Sista chansen att dra i nödbromsen, info om denna M3 E46?

Sida 1 av 2
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Hej, är det någon som varit och tittat på eller har någon annan info som kan vara värd att känna till som potentiell köpare av denna bil:

Länk

Jag har varit och tittat på den och den verkar fräsch och i fint skick. Jag har aldrig ägt någon M-bil, är det något jag missar? Någon varningsklocka jag borde lyssna till? Jag vet att den är Laguna Seca-blå och att det troligtvis inte hjälper andrahandsvärdet, men det har jag tagit med i beräkningen. Om det inte dyker upp något dramatiskt svar i denna tråd under kvällen så slår jag förmodligen till...

Är det vettigt?? Jag har jordens beslutsångest=)

Hälsningar
Fredrik

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything.
den saknar facelift...
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Bilen i sig verkar vettig!
Vad ska du betala för den?
Inte annons priset hoppas jag?
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Hej och tack för snabba svar, keep 'em coming=)

Yes, jag är medveten om att den saknar facelift.

Nej, jag har lyckats pruta en del men inte jättemycket, betalar fortfarande över 200k, jag tycker den ligger ganska rätt i pris med tanke på miltalet.

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything.
Kolla aktiviteterna på garanti rep för motor lager
vanligt att det slarvats med detta kan bli mycket
kostsamt

fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
beckis: Tack för svaret! Hur kollar man det? Jag frågade ägaren och han visste inte, jag hittade heller inget i serviceboken som indikerade att det skulle vara gjort. Bilen tillverkades 2002-07, måste den åtgärdas? Var det lika viktigt för alla bilarna fram till 2003-05 att lämnas in eller var det värst för de tidigaste exemplaren?

sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Jag tror inte att M3 E46 fick någon facelift?!
Lätt att hitta info på forumet om det för den som orkar..

Den var dubbelblå=) Snyggt och ovanligt!
Lämna den på M-test och om du kan få den för 200k eller strax över är det förmodligen en ok affär, så länge bilen är felfri.
Just det... Tror M3 E46 fram till 02 hade stora problem med värmen på expansionskärlen....
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Facelift från 04 2003 tror jag....
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Jodå, facelift finns på de nyare, har varit och tittat på några bilar vid det här laget, just den saken är inte superviktig för mig, får se om jag ändrar mig eftersom tiden går och bakljusen börjar kännas allt mer omoderna.

Men som sagt, om det inte står i serviceboken och inga kvitton finns hur får man då reda på om garantiåtgärden m a p vevstakslagren är utförd?

Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Garantiåtgärden ska väl en aukt.bmwhandlare kunna ta fram i sin databas genom regnr/chassinr
spacco: Ingen facelift på M3 E46, vad pratar du om? Klart det finns facelift. Men det kom nog först från 03 och framåt.
Jag tycker den ser fin ut bara och köra.
Faceliften på M3 bestod i stort sett bara av baklysen. Fronten gjordes inte om. Den ser likadan ut på alla.
Tillägg. Bilen ser ut att vara grymt utrustad. Ett stort plus.
Tror inte färgen förstör så mkt för andrahandsvärdet. En M3 får ju sticka ut lite mer än en vanlig 320.
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Facelift hit och dit, bara att byta ut baklysena...
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Heinrich, precis så har jag tänkt. Är väl inte värre än att man kan byta om man lessnar...

Den ser bra ut. Välutrustad i en färg som står ut.

Bagageluckan byttes också... Länk

Stephan

Di
10
Ditec08
Bmw 320ia M-paket - 04
Faceliften bestod inte bara av byta baklysen.

Dom Faceliftade M3orna byggdes från 2003-04-xx och därmed var det LED Baklysen, bagageluckan, plus fastare chassisättning, även SMG loggan togs bort.

Iaf vad jag läst och hört. Men kan ha fel med.

Kolla upp försäkrings-/skadehistorik NOGA och ring till tidigare ägare. Du kommer nog bli lika besviken som jag blev. Jag tackade nej till den bilen pga det.
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
M, kan du PM a mig lite detaljer, jag är inte hemma så mina efterforskningsmöjligheter är begränsade. Ett tel nr till en tidigare ägare t ex vore guld värt.

Vore mycket tacksam för hjälp...
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Nu blev det ju en rätt knivig sits för min del, jag hade ju tänkte åka och hämta den där bilen inom en timme och sedan åka hem till Stockholm, men om det finns antydningar om att den är krockad måste jag ju avblåsa det hela tills dess att jag följt upp det spåret.

Om någon vet något så vore jag oerhört tacksam ifall ni kunde dela med er av det alternativt PM:a mig om det känns bättre.

Hälsningar
Fredrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.