|
|
|
|---|---|
|
Hej tacksam för lite info gällande detta problem som låter i min bil. Ljudet kommer när varven dyker upp till runt 2000 varv då kommer ett knackande ljud från motorn och det nästan försvinner när man kommer till runt 3000 varv ljudet verkar komma från den främre delen av motorn. Mvh Micke | |
| Låter ljudet såhär kanske? Länk | |
|
Nej inte riktigt så låter det Tack ändå |
|
|
låter som en ventiltryckare, eftersom ljudet inte är konstant. Service/oljebyten skött 100% ? // Alex |
|
|
Hej Alex. all service är gjord till 100%. ja det kanske kan vara något med någon ventil |
|
|
Hej Hydrauliskt tryckare, som smörjs av motoroljan. Om man inte sköter oljebytena eller kör på budget olja så höjs risken för beläggning (skit) som sätter sig i tryckarna och då funkar det inte klockrent så att säga. Men släng upp en film snutt på din bil, det underlättar de hela! Varva lite och håll på konstant varv 2000/4000 och tomgång med såklart:) // Alex |
|
|
ja det kan mycket väll vara så som du säger.. Alex bilen drar väldigt mycke olja så jag har bland annat fyllt på någon gång. men jag har alltid följt alla service . får lira in ljud på mobilen så du för höra :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.