|
|
|
|---|---|
|
Behöver datorn ställas om om man eftermonterar dragkrok på en -04? Pogge senior | |
| Beror på vilken elsats du monterar. BMW original brukar ha inbyggd check control som kontrollerar att alla lampor på det tillkopplade släpet är hela, vilket kräver programmering. Köper du däremot en eftermarknads elsats får du inte denna funktion och således krävs ingen programmering. | |
|
Har ett westfalia drag! Pogge senior |
|
| Hur mycket kostar det att eftermontera ett drag till X1-11? Min säljare säger att det kostar 20k. Stämmer detta? | |
|
Ska du ha BMW original krävs det programmering för att få alla extra funktioner som exempelvis checkkontroll (varnar om någon lampa på släpet är trasigt). Vet inte hur det är på X1 men i vissa modeller programmeras DSC om så att det även ska klara av att häva sladdar med släpvagn bakom bilen. Ibland förses bilen också med större motorkylfläkt för att kunna garantera optimal motorkylning vid hård belastning under riktigt varma sommardagar. Eftermarknads satser har inte dessa funktioner, men kan du leva utan dem går det få dragkrok billigare. Vet att flertalet personer på detta forum anlitat denna kringresande dragkroksmontör ( Länk ) och jag har aldrig hört någon som varit missnöjd. Han kommer hem till dig och monterar den åt dig. Att döma av annonsen ska han enbart ha 8500kr vilket får ses som ett hyfsat pris.. |
|
| Funktionen gällande antisladd finns även på X5 (E70) och nya X3 om man beställer drag via BMW. | |
|
Chris87 Tack för länken. precis vad jag sökte. |
|
|
Jo, på E39:a jag har är det ett fabriksmonterat avtagbart drag monterat. Då ingick även kraftigare fjädrar bak..förmodar att X5 mfl har det också om man beställer från fabrik. Kanske kan vara bra att veta iaf. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.