AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
738

Bra avgasvärden trots avsaknad av katalysator!

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Min granne gjorde en registreringsbesiktning på sin V70 T5, och fick godkända avgasvärden (lambda,CO och HC) trost att bilen saknade katalysator! Istället hade förra ägaren monterat dit en flänsadapter.Pga detta fick han underkänt. Detta var enligt besiktningskille ganska ovanligt, men att dom fick en och annan bil per år.
Jag hade för nått år sen en 328i som jag tog bort kattarna på (skar upp, rensa ut och svetsa igen) och den bilen gick så in i helvete! Underifrån såg allt orört ut. Billigare trim får man leta efter.Funderar på att göra samma sak på min 528iT ;))
Finns det nån annan som har plockat bort kattarna och sedan besiktat bilen?
Mvh
Marin
Ra
188
Ralle7
BMW 740iA '95
Tjena Marin...kommer du ihåg mig?! Jag köpte din 328iC som du beskrivit här ovan!
Jag har numera en BMW 740iA -95 (Inga problem med din 328..den gick som du beskrev det som ett skott och strulade aldrig!). Jag till och med rekommenderade dig åt en köpare som villa kolla om du var reko. :)

Jag vill minnas att du hade goda kontakter vad gäller fälgar, visst var det så!?
Jag är lite på "halvjakt" efter ett par 18", så om du har något att erbjuda är jag möjligen intresserad.

Mvh
Rasmus Pihl (Uppsala)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.