|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Jag gillar färgen skarpt:) hoppas du blir nöjd:) | |
MrsK |
Ooo! Jättefin! Är din sänkt? 18" är riktigt snyggt på...! Ja det är sedonaröd. :) blir lite sugen på sänkning för att få bort luften ur hjul hus men misstänker att jag inte kommer över grusvägen hemma. :S |
MrsK |
Ooo! Jättefin! Är din sänkt? 18" är riktigt snyggt på...! Ja det är sedonaröd. :) blir lite sugen på sänkning för att få bort luften ur hjul hus men misstänker att jag inte kommer över grusvägen hemma. :S |
MrsK |
|
MrsK: Hajfenan följer med idriven tror jag. Så den är original. Jag har M-Paketet så den är sänkt från fabrik iom det. Allt är original. Jag valde mellan just Sedonaröd och Lemansblå. Jag lutade mer åt Sedonaröd först, men eftersom min fru har väldigt svårt för röda bilar så tog vi blått till slut. |
|
|
Japp, den är sänkt men jag är inte inblandat. Det är nämligen M Sportchassi och det är standard på 135or. Det går alltid sänka den ytterligare men då offrar men lite av framkomligheten som du säger. Det beror helt enkelt i vilken grad man sänker bilen. Om jag skulle sänka min mera så skulle jag inte gå lägre än BMWs Performance sänkningssats. Har bilen som bruksbil trots allt. Enligt vissa testare är Performance sänkning rätt bra på att maskera understyrningen och förbättrar i stort sätt körkänslan avsevärt. Dock bidrar den inte till snabbare tider. Snyggare blir det också. Fälgarna är 18" och är standard det med. Just nu letar jag febrilt efter vinterfälgar, blir nog 17". Trots att jag är jättenöjd med bilen så kan jag inte låta bli att tänka på 1M som kommer i vår. Köpte bilen då 1M var bara ett rykte och inget var bestämt. Borde har väntat lite. |
|
MrsK |
Hur mkt sänker performance sänkningen? Står inför vinterhjulsköp. Funderar på 18" och sätta vinterdäcken på nuv 17"... Men ser d löjligt ut med 18" utan sänkning? Fick min första sladd idag!!! :D I en korsning fanns det lera som jag gled i. Skitkul! Känner mig som 18 igen som blivit så bilkåt igen... Hahha... (jag är 30). :D Vill gärna testa drifting på bana... Har ni gjort det? |
|
Jag för mig att det var 25mm sänkning på standardchassit och 10mm på M Sportchassit. Angående 18" på en bil utan sänkning så vet jag faktiskt inte, det är klart att stora hjul och sänkning ser bra ut men frågan är om man kan leva med standardchassi och stora hjul. Däremot tycker jag att fälgar som hamnar för långt in i hjulhuset ser löjligt ut. Härligt att du har kul med bilen. Bakhjulsdrift rules!!!! ha ha ha |
|
MrsK |
Funderar på om 17" sommardäcken original från BMW kommer dö efter en säsongsvinterkörande. Det är nog det faktum som står mellan 18" eller ej. Det är bara 205 bredd på mina däck och det är lite klent. Hade gärna haft lite bredare. Nån som vet vad maxbredden är? Just nu lutar det nog åt att jag behåller 17" som sommardäcksfälgar och köper nya 16" vinterfälgar. Sen när det är dags att byta sommardäcken så får jag fundera på 18" eller ej. Ska även kolla upp Performance-säkningen. Vad den kostar och hur omfattande den är (bara byta fjädrar eller även stötdämpare?). Vill inte förlora för mycket av framkomligheten och vill heller inte ploga sönder min fina bil i snömodden i vinter. :( Men jag kan tänka mig att behålla 17" och sänka den lite för att tömma luften ur hjulhuset. :) |
MrsK |
Oj! Verkar som att sänkningsatsen BMW Performance kostar över 10 000? Nja. Glöm det. |
| äch, tycker ni är lite känsliga! vad är ni ute på för grusvägar egentligen? jag kommer fram med min där jag velat än så länge och jag vågar nästan säga att jag har den lägsta 1:an i sverige ;) frågan är hur det blir i vinter bara:S | |
MrsK |
Hahaha, ja jag är nog lite känslig. :D Och ja det är mestadels vintern jag oroar mig för eftersom vi bor på en väg där "bonden" plogar. Han är bra på mornar men ej om det snöar "hela dagen". Sist låg det 20 cm nysnö när jag skulle hem med kassa vinterdäck och dum framhjulsdriven bil med dum växellåda. Nu är iofs BMWn bra mkt starkare än den andra klena bilen men jag vill ju inte ploga vägen. ;) |
|
jag har M-chassie med orginal sänkningen då, och ja så här såg det ut förra vintern, dock kom det ju en del snö då:p Länk |
|
| Länk här kommer en riktigt snygg coupe som ltie inspiration :D | |
|
Tror dina befintliga 17" kommer funka bra som vinterfälgar, det gäller att hålla fälgarna någorlunda rena och det funkar ju bra med modellen du har. Vad jag vet har BMW inga särskilda vinterfälgar och håller lacken på alla normala fälgar avsedda för vardagsbruk (rätta gärna mig om jag har fel). Dessutom sitter de bra inne i hjulhuset som är bra för att minska sprutet på karossen (eftermarknadshjul har oftast lägre ET som gör att även 16" kan lägga sig längre ut). I vilket fall som helst skulle köpa till stänkskydd fram och gärna bak också. Klart billigast är att köpa till 16" vinter och behålla dina 17", förstås. När det gäller sänkning: det kommer att minska framkomligheten, solklart. Dock jag ligger också ung. 15mm lägre än M-sport och räknar med att komma fram i vinter också - utan undantag. Dock så tar jag hänsyn till att bilen är "ganska" låg: köra av höga trottoarer, köra i en brant privatgarage(ned)infart med skarpa övergångar, några onormalt höga farthinder, allt föregående fullastad (5pers+bagage) etc. Sånt är inget jag möter varje dag och oftast tar jag farthinder betydligt snabbare än "vanliga" bilister, så det är inte vad jag skulle kalla för störande lågt. |
|
MrsK |
Har beställt 16" vinterhjul och behåller mina 17" som sommardäck. Stänkskydd? Uj, hur ser det ut på coupen? :S Hade varit käckt under vinterhalvåret? |
|
Smaksak, tycker de passar bra på min bil, här finns lite bilder på coupen: Länk |
|
MrsK |
Hade velat hitta en sedonaröd icke M med dem på. Min bil ser inte lika sportig ut som de med M. Min är lite mer "elegant" med kromlisterna. Men jag borde ha stänkskydd... BMW original, vad kostar de? |
| Mrsk.. du kan ju alltid köpa dit performencefronten.. den pssar bra till sedona röd.. det enda negativa är ju priset | |
| vad jag minns var stänkskydden rätt billiga för att vara BMW iaf, komm'r inte ihåg beloppet men tror det var under en tusing för alla fyra | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.