|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag läst "runt" på forumet och blir inte så mycket klokare... ;) Har för tillfället bara original DVD'n 2005-2 som fungerar (följde med bilen jag köpte i lördags). Har "skaffat" 2009-1 och det lirar naturligtvis inte om man inte uppgraderat. Är jag helt ute och cyklar? Hur bete sig för att få det senaste fungerande OS'et till Navigatorn, samt installera det? Tips & Trix?? Någon... Finns säkert någon som är fiffigare!! //ChH | |
|
e din bil tillverkad 04 o aldrig blivit uppdaterad så kan du omöjligt få 2009-1 att fungera...anledningen är att2009-1 är en dual layer....dubbeldvd...tror bmw tar allt mellan 3-5000 kr för en update..o då uppdateras inte bara navin utan hela bilen...en uppdatering brukar ta en hel arbetsdag... kör på 2011 PRO istället.....där är alla skivorna enkeldvds...3 st...väst,öst,mitteuropa..så slipper du uppdatera..men har du gammal mjukvara så har du rätt så dålig grafik på kartan..min far har en 2005..tillverkad dec 04....han uppdaterade för typ 3-4 år sedan...fick mkt bra pris 1500 kr.....men han sa att idriven o menyerna blev mycket snabbre+ att grafiken förbättrades avsevärt |
|
|
Jodå, man kan ju alltid hälsa på hos Doktor BMW.. Men det va väl inte riktigt dom pengarna jag hade tänkt mig. *harkel* Borde finnas ett annat sätt som är mer typ gratis. Budgeten är liksom inte tilltagen för några större utsvävningar ;-) //Tack iaf! |
|
|
Finns single layer DVD som torrenter med. Update av fw kostar 1500-2000:- beroende på hur snälla de är :) |
|
|
Eftersom detta är en fd. priv.imp. så är de väl inte så intresserada av att vara "snälla". Vet inte hur BMW är att ha att göra med i Västeråstrakten, för det här är mitt första möte med en BMW. Mycket angenämt, än så länge... Har jag förstått rätt: Med en uppgradering av FW så får jag en bättre gafik, men kan fortfarande inte läsa en DL-DVD? Och FW'n undergraderar man inte själv via en CD, eller..? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det ska inte ha nånsom helst betydelse om det är en privatimport för dig som kund. BMW i Västerås har nog dom flesta goda erfarenheter av. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.