AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.955

Pro-Tec till motor

ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Hej!
Är det någon som provat Pro-Tec´s så kallade engine flush och fuel line cleaner?
Har hört att dessa medel skall fungera riktigt bra, men som vanligt så är man skeptisk mot "mirakel medel".
/Per
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej Per
Har inte provat de men har erfarenhet av dels Länk Omega 907 från när jag köpte den gröna, den tickade lite då men det försvann med Omegan, dels med Länk ifrån den röde som hade stått uppallad i 4 år när jag köpte den. Upplevde att Engine Flushen fick den röde att gå bättre efteråt men det kan vara en upplevelse. Det var iaf smuts som kom ur motorn när de gjorde det. Kostade som en vanlig oljeservice hos BMW. Om man har en kvalitativ helsyntetolja och byter med jämna mellanrum så ska det inte behövas göra sånt här men det är väl aldrig fel att göra det, man vårstädar ju hemma en gång om året så motorn skall väl också putsas på på insidan, det är ju den som är viktigast:)

Mvh
Asken
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Hej Asken!
Ja någon typ av motorstädning skall göras eftersom som även du skriver så skadar det inte att göra en invändig rengöring. Sedan vad man använder för medel det är ju det som är frågan, man vill ju använda något som är effektivt och som inte skadar delarna samt torkar ut packningar. Det enda jag kan komma på är ju att höra med andra biltokiga personer vad dom har för erfarenheter av olika produkter. Jag körde denna på min bruksbil i går och kan säga att oljan som kom ut var betydligt svartare än den brukar vara vid mina oljebyten så nu återstår det att köra så får man se hur detta kommer att bete sig. Om allt ser ut att fungera så kommer jag troligen att köra detta på 850 då oljebytet skall ske om ett tag, vet ju att den motorn inte är direkt skitig innuti men det skadar säkert inte.
/Per
sm
1
smugglerking
530IA Touring -03
325I Touring -07
Hej!
Kan rekommendera att köra en 4-5 mil med engine flushen. Har själv kört med den flera ggr. Försäljaren pro-tec i Ängelholm (min svärfar) rekommenderade det. Inget mirakelmedel men känns lite skillnad i gång och bensinförbrukning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.