AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.105

Begagnad framlykta?

Hej,

Helt nollställd när det gäller allt som gäller bilar, jag tutar och kör och hoppas på det bästa i princip.
Hade bilen på service förra veckan. Har förresten en 320d från -06. För ett tag sedan blev jag påbackad av en lastbil på en parkering, såg inga märken så jag tänkte inte på det mer (han försvann självklart innan jag hann åt honom). Nu visar det sig att fästena till vänster framljus är helt av, alltså hela grejen måste bytas, jag trodde självklart bara att det var själva glödlampan som var trasig.
I alla fall... den här delen kostar 8500 kronor! Och självrisken på vagnskada är 3000. Min fråga, går det att få tag på en sån här del begagnad någonstans i Göteborg? Sååå roligt är det inte att slänga ut dom pengarna när jag dessutom precis betalat servicen kände jag. Någon som har några tips?
Ta
2
Tallbarr
318 tds touring -96
Länk

Hanna78: Smitningsolyckor ska alltid polisanmälas. Näst gång något liknande händer se till att komma ihåg registreringsnumret på fordonet. Något som gör det enklare vid polisanmälan.

Har du halogen eller xenon? Antar att det är xenon med tanke på att det skulle kosta dig 8500kr att byta. Du får ta det på¨vagnskadan i så fall, eftersom du lär inte hitta en begagnad xenonstrålkastare under 3000kr. Fördelen med vagnskada är att du får en helt ny strålkastare och ingen begagnad.
Roffa1

Är inte självrisken för vagnskada 6000:- gällande BMW originalförsäkring?
ji
24
jimbo666
320i-99 sedan
Hej.

Det framkom aldrig vad du hade för strålkastare men jag har ett par xenonstrålkastare just till bmw e90/91 och det är original grejer, skulle dom passa så säljer jag dom billigt för 5000 kr paret, mitt enda krav är att jag vill sälja båda, det är både stråkastarhuset och styrenhet, hör av dig om det låter intressant. bifogar länken som jag lagt ut på tradera mvh jimmy

Länk eller sök på e90

32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Roffa1: Självrisk brukar man kunna välja då man tecknar försäkringen - högre självrisk ( = färre småskador) = lägre premie

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.