|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en e46 330 coupé -00. Finns det någon möjlighet att få på ett par 19" CSL 9,5 i bak med et40? Hittade dom på ebay, kopior självklart och det va 265 däck på dom. Har någon av er lite mer erfarenhet av detta än mig? Länk till fälgarna: Länk Extremt tacksam för svar då det skulle vara väldigt synd om man behövde valsa | |
|
Frågan är om inte 265-däck blir för breda och kommer ta i skärmen på insidan. // Daniel |
|
|
Dem fälgarna kommer sticka ut för mycket. Du ska väl ha ET47-50 om jag inte minns fel? Då har du alltså 10mm för långt ut. Hade det diffat 5mm hade det varit lugnare men 10mm e jag mycket skeptisk mot. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Ett tips...sök på Englands eBay.co.uk för Pundet har gått ner en hel del och dem är mer prutvänligare än snåla tyskarna. Jag har precis beställt omgång 3 av fälgar från England och då "förhandlade" jag med tyskar också, men dem släpper inte mkt på priset medan britterna slänger med låsbultar, drar ner på fraktpis osv. "Riktiga män kör diesel" |
|
Roffa1 |
Finns hur mkt som helst i Tyskland, dessutom Tull o momsfritt. Länk |
| Det är tull och momsfritt på England också. | |
Roffa1 |
Utbudet av CSL fälgar i Tyskland består väl mestadels av äkta BBS. I UK finner man väl endast billiga kopior. (till samma prisbild) |
|
Momsfritt är det väl inte när man köper inom EU? Dock så är det ju tullfritt.. Är inte orginal ET på e46 ET40-47? // Daniel |
|
| Med momsfritt syftar jag på att det inte behövs betala svenskmoms på varor som handlas i andra EU-länder. | |
|
Momsfritt är det inte för man betalar momsen i respektive land, och slipper göra det här hemma, man behöver inte tulla extra i Sverige eftersom det är inom EU. Själv har jag bara köpt från England för priserna är betydligt bättre. Kollade på samma Breyton fälgar i England och Tyskland, tysken släpper inte många Euro på priset, britten släppte en hel del. Dessutom har britterna större utbud, även av replika fälgar. Vem kör inte med replica idag? Tror inte många e sugna på slänga 30 tusen och uppåt för en uppsättning fälgar idag. "Riktiga män kör diesel" |
|
Roffa1 |
Herr.Bayer: En komplett sats med äkta 19" CSL fälgar (inkl däck) kostar endast 15.300:- i Tyskland. (inte 30.000) Länk |
Roffa1 |
Erivo: Kollade precis feedbacken till säljaren i UK, den som du länkade till i början. Du bör nog tänka dig för noga innan du gör affärer med den skojaren. (han är bl,a polisanmäld) Länk |
|
15,300 för äkta bbs csl med däck lät väldigt billigt nästan för bra för att va sant |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.