|
|
|
|---|---|
|
har en 330d 22000 mil, har gått hur bra som helst sen jag köpte bilen. Den hade då gått 8000 mil. Nu har den börjat att rycka vid gaspådrag, märks starkast vid drygt 2000 varv o över 120 km tim, även varvräkanren fladdrar Kan det va spridare som är slut? Hassus | |
|
Börja med att hälla i en flaska insprutningsrengöring för diesel. Min gick aningen ojämt vid samma hastighet... jag slog i en flaska redline Länk som jag köpte på autoexperten. Går hur fint som hälst nu. Kör miljövänligt - kör BMW diesel!!! |
|
|
Prova hellre RL-2 som är en drygare variant av 85 plus, var mycket nöjd med RL-2 när jag hade en diesel: Länk Mvh |
|
|
tack för tipsen. Jag glömde att skriva att det är en Automatlåda. Imorse tog det ca 20 sekunder innan jag kunde köra iväg efter det att jag petat i Drive. Så jag kollade oljan i lådan bäcksvart, inget vidare. Så min gissning är att den bör renoveras Några tips om vem som kan renovera en Automatlåda i Östergötlan? Hassus |
|
|
Jag tror du har 2 separata fel, ditt problem med automaten låter som ett ofarligt inre läckage, denna tråd behandlar det ämnet: Länk Börja med att läsa ut felkoder på bilen, be om en utskriven lista eller skriv upp alla felkoder + info. Känns troligare att ditt första problem är en dålig injektor (spridare), men läs ut felkoder först. Sen kan ett filter och deloljebyte på lådan med ny originalolja vara en bra idé. Mvh |
|
|
tack för tipsen, ska kolla felkoderna på måndag. mao det kan vara enklare fel än att behöva renovera lådan Hassus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.