AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.694

Hjälp 330d rycker

har en 330d 22000 mil, har gått hur bra som helst sen jag köpte bilen. Den hade då gått 8000 mil. Nu har den börjat att rycka vid gaspådrag, märks starkast vid drygt 2000 varv o över 120 km tim, även varvräkanren fladdrar Kan det va spridare som är slut?

Hassus
Visa användare
78
nsa
MR2 SW20 -93
330d Touring M-tech -03
Börja med att hälla i en flaska insprutningsrengöring för diesel. Min gick aningen ojämt vid samma hastighet... jag slog i en flaska redline Länk som jag köpte på autoexperten. Går hur fint som hälst nu.

Kör miljövänligt - kör BMW diesel!!!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Prova hellre RL-2 som är en drygare variant av 85 plus, var mycket nöjd med RL-2 när jag hade en diesel: Länk

Mvh
tack för tipsen. Jag glömde att skriva att det är en Automatlåda. Imorse tog det ca 20 sekunder innan jag kunde köra iväg efter det att jag petat i Drive. Så jag kollade oljan i lådan bäcksvart, inget vidare.
Så min gissning är att den bör renoveras
Några tips om vem som kan renovera en Automatlåda i Östergötlan?

Hassus
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag tror du har 2 separata fel, ditt problem med automaten låter som ett ofarligt inre läckage, denna tråd behandlar det ämnet:

Länk

Börja med att läsa ut felkoder på bilen, be om en utskriven lista eller skriv upp alla felkoder + info.

Känns troligare att ditt första problem är en dålig injektor (spridare), men läs ut felkoder först.

Sen kan ett filter och deloljebyte på lådan med ny originalolja vara en bra idé.

Mvh
tack för tipsen, ska kolla felkoderna på måndag. mao det kan vara enklare fel än att behöva renovera lådan

Hassus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.