|
|
|
|---|---|
|
BMW 535 Automat 1986 E28 Jag verkligen skriker desperat efter hjälp då inte bmw eller någon bmw verkstad kan lösa mitt problem , har även varit hos två automatverkstäder. Drar historien från början. Växellådan växlade när det var kallt och när den blev varm så började den bete sig konstigt , fick reda på att det kunde vara för lite olja , då bytade jag olja och filter och hade fortfarande samma problem, Bestämde mig då för att byta växellåda till en renoverad , när den var på plats så har den lagt sig i ett nödprogram som gör att en lampa på panelen tänds med ett stort A med en kuggkrans runt , innebär att den bara driver på treans växel. Får då reda på att det kan ha med ABS att göra så jag bytar , abs givare , abs styrenhet , abs relä , hastighetsgivare , Inget av detta hjälper så jag bestämmer mig för att byta tillbaka till den gamla lådan så att den åtminstonde växlar men då så går även den in i nödprogramet och driver bara på trean.... Håller på o bli galen , kan någon vänlig och kunnig själ hjälpa mig med detta fel så hade ni verkligen gjort mig överlycklig.... | |
| På 328:an gick nödprogrammet i efter ett par minuter när kamaxelgivaren var trasig. Finns en motorgivare till som tänder det vederstyggliga À:et.. Kolla felkoder! Lycka till! | |
|
Har bytat alla givare som går att byta men får ändå samma problem , och tyvärr så är den för gammal för att felsöka.. kommer inte in i systemen mvh |
|
| Har du kollat varvtalsgivare i automatlådan också? Men det kanske enbart gäller 22EH på E34? Jag vet iaf en som hade samma problem som du (men E34) och då var det utgående varvtalsgivare, satt i bakkant efter tråget var borttaget, vertikalt med 1st torx vill jag minnas. | |
|
Tack för tipset , ska undersöka det direkt , men tycker att det är konstigt att det är samma fel på båda lådorna , och att den lådan som satt på först växlade när den va kall och när jag fick på den andra lådan så la den sig i nödläget direkt och sen så gjorde även den första lådan det när jag byta tillbaka.. mvh |
|
|
Hur är det med styboxen till lådan?? Jag har en som sitter i/ovan hanskfacket klossad till styrboxen till motorn. har faktiskt en extra om du behöver testa. Mvh Jonas B. |
|
|
Hej , jag har letat som en galning efter en separat box för lådan men hittar ingen och som jag har förstått det så har inte 86:orna någon separat box till lådan. Men vad har du för nr på din box? Exakt nr på min låda är: 0782259 1043010.371 4hp-22 och jag har 8 stift i min kontakt på lådan Har även kollat efter givare som jag fick tips om men på lådan sitter inga givare alls utan bara en kontakt med 8 stift i , förutom dom 2 givarna som sitter till svänghjulet , har bytat dom med utan resultat. Varken Bmw eller BMw verkstad kan komma in i systemet med felsökning då dom inte har program och verktyg till det , men en annan duktig privat meckare hade både kontakter och program till att komma in i systemet men kommer bara in i styrenheten till motor och ABS ?? Tackar ännu en gång för eran tips och idéer.. Mvh |
|
|
För det första står det: getriebesteuerung på boxen, Boxen har Boschnr: 0 260 002 038 med undernr: 1 216 555.9 Jag iochförsig sportautomaten med 3 lägen att välja. Tänkte det var värt att testa med annan box innan du river ned lådan igen..... Mvh Jonas Brinell. Tänk om man kunde länka en bild som på blocket.....utan att behöva pixbox och dyligt skulle underlätta mycket här på AP. |
|
|
Glömde ju fråga var du fått att just -86 inte har separat styrbox till lådan. Min 635-86 har just det. men kanske bara den typen av låda har styrbox..... Har inte direkt plockat med automater så mycket. Mvh Jonas B. |
|
|
Tjena Den boxen sitter bara på 635:an mellan jan 85 och april 89 Jag har oxå lådan med sportlägen på min men har gått igenom hela bilen och hittar verkligen ingen box till lådan , den boxen som sitter vid handskfacket på min intill insprutstyrenheten är abs styrenheten. Har även kollat på realoem och bmwfans och hittar ingen box till lådan på min bil.. Nu har jag köpt ny kontakt till lådan och bytat den men det hjäpte inte det heller så nu vet jag verkligen inte vart jag ska fortsätta... Tack ännu en gång Mvh |
|
|
Chylle Hur gick det med din automatlådan?? Bara nyfiken. Mvh Jonas Brinell. |
|
|
Tyvärr så löste det aldrig sig Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.