AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
774

regnsensor compact -98?

ma
15
marklind
bmw 316i compact
hejsan upplevde en annurlunda sak idag. imorse när jag skulle slänga i lite soppa på väg till jobbet, så ösregnade det ute jag hade på 2a hastigheten på torkarbladen, när jag kom under taket på macken så gick den ner i 1a läget av sig självt, då tänkte jag vaf*n det finns väl ingen regnsensor på min bil?? så jag undrar om någon vet om man kunde få sin bmw compact från 98 utrustad med regnsensor? eller va det bara jag som såg i syne ? mvh
Nu slänger jag ut en gissning, men den är väl hastighetsberoende. Dvs att torkarnas hastighet kan sänkas vid stillastående och sen återgå till valt läge när bilen kommer upp i fart igen. Vet att Mercedes hade detta på E-klassen innan regnsensorn kom.
ma
15
marklind
bmw 316i compact
jasså ja de kanske stämmer! , får prova imon å se om de är som du tror. Bmws teknologi överaskar en hela tiden med små finesser. :D
så är det, tror inte E36 Compact fanns med regnsensor men den är iallafall definitivt hastighetsberoende.

Johan S
Ordf.BMWC CS Sektion SYD
Länk
NS 8.29
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Så är det på alla bmw jag kört. När bilen står stilla (på tomgång) sänker den till intervall om den ligger i "normal" torkarhastighet. Högsta hastighet ändras dock ej om man stannar.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Jag vill minnas att på min fd. Compact var det som så att körde man och kom under 10 km/h så sänkte den hastigheten, när man sedan gick över 20 km/h igen så ökade den hastigheten. Just detta intervall gjorde att man aldrig fick några problem med att den växlade fram och tillbaka mellan hastigheterna.

//Stenback
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.