|
|
|
|---|---|
|
Felkod: Totalt 4 koder. 001: Signal, Camshaft position sensor, bank 2 002: Function, inlet position sensor bank 1 003: Misfiring at several cylinders 004: Misfire detection, cyl 8 1. Har bytt kamaxelgivare bank 2, gick lika ojämnt. 2. Satte den gamla kamaxelgivaren på bank 1. (dom är ju lika) gick lika ojämnt. Så här fortsätter jag ikväll: 3. Skall nu byta alla stift 4. Imorgon så får jag en ny tändspole, tänker testa den på alla platser. Finns det någon som har några förslag efter punkt 5 ? Skall jag söka på något annat ? Tack för lite synpunkter!! Johan. | |
|
Vad är det för bil? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
En BMW X5, 4,4. var ner ikväll nu och bytte stift. 2 stiften längst bak på varje sida var oljiga. Bytt stift och torkat rent, dock kvarstår problemet. Kan man enkelt kolla om kamaxelgivarna är hel ? |
|
|
Vilket diagnosprogram kör du? Om dina ventilkåpspackningar läcker, vilket är mycket vanligt på M62, hamnar oljan i tändstiftbrunnen längs bak och stiften blir oljiga när du tar upp dem. Såg du någon olja? Hur går bilen i övrigt? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Vet inte vilket diagnosprogram. 4 st tändstiftsbrunnar oljiga. Oljan har jag torkat ur, och det sitter helt nya sytift i. Ingen förändring |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Var har du köpt kamaxelgivarna ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Felet avhjälptes med ny tändspole på cylinder 8 !! Det kan också ha varit kamaxelgivare BANK2 + tändspole 8, men med bara kamaxelgivaren bytt gick den lika dåligt som tidgare. Kontrollerad och inga felkoder kommer upp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.