|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu är det äntligen dags för BMW igen efter ett år med Volvo V70 2008. Har beställt en 318d Touring, då som personalbil. Den som vill och känner sig motiverad får gärna ta sig en titt och se om det är något som ni anser saknas? Det som inte står med är att även modellbeteckningen är bortplockad.. Denna bil med denna utrustning slutar på totalt 308 200. Känns som ett bra pris.. Modellår 2011 Färg 668 Svart II Klädsel FMAT Tyg/läder Impuls Anthrazit Advantage Edition 21 400 258 Runflat däck 2KU LM Fälg V-eker 285 17" 2PA Låsbultar 3AA Takreling slimline matt 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 481 Sportstolar 493 Förvaringspaket 4AE Armstöd fram 507 Park Distance Control (PDC) bak 521 Regnsensor 522 Xenonljus 534 Klimatautomatik 540 Farthållare 563 Belysningspaket 663 BMW Professional Radio med CD 710 M Lädersportratt 1 000 8TN Agkod 1CA Emissionskod 1CC Auto Start Stop Funktion 1CD Brake Energy Regeneration 302 Stöldlarm med Fjärrkontroll 5 000 441 Rökarpaket 300 470 Isofixfästen 900 676 HiFi Högtalarsystem 5 700 761 Individual Tonade Rutor 4 000 775 Individual Anthracit innertak 2 200 877 AG Kod 8TM agkod Vinterhjul dubbat lm-fälg style 156 13 495 | |
Roffa1 |
Även jag hade nog valt att plocka bort modellbeteckningen;-) Hi-Fi pkt 676 kommer du att bli mkt nöjd med. Likaså är larmet ett bra tillbehör. Tittar man på begagnatmarknaden så får man ganska mkt mer BMW för dessa 308.200:- |
| Begagnat är begagnat och inte nytt. Ser bra ut. Det enda som jag saknar är dragkrok men det är jag det. Däremot tycker jag att du ska välja till USB-anslutning och eventuellt Bluetooth, om du pratar mycket i telefon under tiden du kör, så behöver du inte vara en trafikfara ;) | |
| delar Chris åsikt om drag (väldigt dyrt att eftermontera och bra den dag du säljer), blueetooth (tycker jag är nästintill ett måste i en ny bil) liksom USB. Skulle i så fall kunna tänka mig att ta bort larmet om det är krav på att hålla nere priset. Sen tycker jag förstås också att M-sport chassit gör en hel del på bilen (finns väl till 318d också?) och är lite anti mot manuella 4-cyl dieslar. Lätt få motorstopp och att de "hackar" i låg fart när man kör i stan (landsväg aldrig problem). Föredrar därför automat. Solid svart är också en väldigt känslig färg, men det vet du säkert själv :-) | |
|
Metallic skulle jag ha valt. Även om det är svindyrt så tappar man en hel del begagnatköpare om man inte har det. Jag själv som begagnatköpare skulle hoppa över en solidsvart bil exempelvis. Har inte ork att maskinpolera bilen var tredje månad... Ur ett förmånsvärdesperspektiv skulle jag försöka beställa vinterhjulen efterhand också. Men det kanske är en avtalsfråga att det måste med. ------- //Lövet |
|
|
Tack! Ja modellbeteckningen kommer att plockas bort. Jag har lyssnat lite på standardsystemet och det var verkligen ingen höjdare. Vad ingår egentligen i Hifi-paketet? Beggat - tyvärr inte, måste beställa nytt. Hade jag fått hade gärna valt en beggad. Larm - ett måste enligt jobbet. Drag - haft på 2 senaste bilarna och har dragit max 1-2 ggr på 2 år. Finns hästtransport och andra bilar att använda om så är fallet.. M-sport - funderade på detta men då förmånsvärdet sticker iväg rejält bestämde jag mig för att hoppa detta. Mer värt på kanske en 325 och uppåt. Får bli på nästa! |
|
|
- Lövet Tack för svaret om lacken. Kanske är något att fundera på. Ang vinterhjul måste dessa tyvärr va med i beställningen. |
|
| Jag menade inte hela M-sport paketet utan bara M-sport chassit. | |
|
Bra spec! Jag skulle valt en annan färg än solid svart. Som några andra också nämnt, kanske bluetooth eller usb. Dock överlever man utan båda, BMW är stenålder här och tar betalt för detta, dessutom med sjuk marginal. Många tillverkare har både USB och Bluetooth som standard, de första externa CD spelarna hade väl det år 2003 typ..... Skippa M-sport chassit. Skaffa däck med hög däcksprofil istället ;), komfort är skönt! |
|
|
M-chassit hade jag tänkt att ta men går tyvärr inte att kombinera med Advantage Edition. Tro mig jag har försökt! Ang tyg/skinn? Någon som har denna klädsel? Reflektioner? |
|
|
Skulle valt till metallic, USB och det större ljudpaketet om du lyssnar mycket på musik, priskillnaden upp är inte så stort. Låter otroligt mycket bättre än HIFI676, även om Roffa1 försvarar det med näbbar och klor :-) Har själv Hifi i min egen och är inte nöjd, tycker det låter dåligt med tanke på merkostnaden. |
|
|
Hifi-paket innehåller nu 8 högtalare samt förstärkare. Jag är lite delad beträffande Tyg/läder Impuls Anthrazit. Tycker det ser ut som att lädret blir skrynkligt ganska fort på sittdynans sidor. |
|
|
Jag tycker tyg/lädret du valt är ett utmärkt alternativ i förhållande till dess pris. Snyggt och eftersom sittytan är i tyg slipper man flera nackdelar som skinn kan ge. Jag skulle nog också valt metallic lack. Vet en bekant som skulle ha personalbil och då var det ett krav med metallic-lack. Det var via svensk vagnsparksfinans. Jag tror det var dem och inte företaget som insisterade på metallic. __________ Mvh Grelle |
|
Verdi |
Advantage? Finns inte dynamic-paketet till 328d? |
| Advantage är enl BMW en kombination av comfort och dynamic. Ngn som vet om Hifi paketet ser annorlunda ut än det Kristoffer_L har i sin? Skiljer trots allt 3-årsmodeller. | |
| Tror du blir helt nöjd med HiFi Professional. Jag hade det ex. vis i min 530d F10 och även innan dess i min 335 Touring. Jag har iofs BMW Individual Audio system (tror jag det heter) i min 335 xi Coupé. Det är verkligen en kanonanläggning och ex. vis betydligt vassare än B&O i Audi osv, men det kostar en bra slant, vill minnas det är cirka 22tkr (- tillägget för HiFi Prof) så det blir iaf säkert 10tkr till skulle jag tro. Jag är dock väldigt nöjd med HiFi Prof också. Det räcker långt. | |
|
I mitt tjänstebilsavtal (personalbil) så är kostnaden för metallic 0kr i bruttolöneavdrag. Man räknar alltså att det håller värdet rakt igenom hela leasingperioden. Några enstaka kronor i ökat förmånsvärde blir det dock men fördelen att bilen är snygg i 3 år överväger. ------- //Lövet |
|
|
Med känsla, det är väl ändå det vanliga Hifi-paketen som TS valt? __________ Mvh Grelle |
|
| Blomster: Det Hifi-paket du kommer få i din 318d har 8 högtalare medan Kristoffer_L har 10 högtalare i sitt Hifi-paket. Fr o m mars i år togs de bakre diskanterna bort. | |
Verdi |
Hittar inget advantage-paket i konfiguratorn. Är det både comfort och dynamic så borde väl sportstolar, sportratt, M-sportchassi osv ingå. |
|
Advantage Edition är i princip en combo av comfort och dynamic, fast utan m-chassi. Du hittar detta bland Aktuella erbjudanden på www.bmw.se. Dock finns det inte som alternativ i konfiguratorn. När jag först tittade på att köpa en 330i sedan och sen gick upp till att titta på 335i sedan och touring så gick det alldeles utmärkt att lägga till m-chassit, men till en extra kostnad på 4.200 har jag för mig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.