|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jockis: Hur gick det? Hittat någon bil än? sen är det ju den vanliga härvan med modellbetäckningar och e30 318xx. karlhilding: någon 318Is finns det inte, 318i 8v m10 slutades tillverkas -88 FRIFART: någon 318IS finns det inte heller. det är alltså: 318i m10 83-88 318iS m40 -88 318i m40 89-93 318is m42 90-91 visst är jag lite petig men det krävs nästan för att få ordning i denna härvan. |
|
|
hej jag har haft en 318 med m40 motorn dock e36 det var min första bil och jag tyckte den var rolig, den hade 25procents diffbroms enlgt molin bil så det var en rolig vinterbil också. den hade 113hk och den lilla 2 ventilsfyran spann väldigt trevligt. lagom första bil med väldigt trevliga vägegenkaper. Motorn hade gått 32 000mil och väldigt litet ventiltickande när jag köpte den som försvann när jag bytte olja. Har även provkört e30 318i och is,en och is är roligare och piggare tycker jag, men m40 var också väldigt rolig så båda kommer funka finfint. Just nu kör jag e36 325 och sexa är bättre på alla sett förutom när du tankar. Som första bil skulle jag rekomendera en 4 för dig så du lär dig att hantera effekten och bilen och sen kliva upp för 4orna är fenomenala anser jag och börjar man på sexa och sen kliver ner blir man bara besviken :-p |
|
|
Hejsan, kunde inte låta bli att lägga mig i E30-diskussionen. Jag har ägt mer än 30 stycken E30 av alla modeller under ca. 20 år. För någon månad sedan fick jag återfall och köpte en 318i M40 -88:a. Ful i karossen men bra maskinellt. Jag har också en 325 cab sedan tidigare. Om det är en 18-års bil du är ute efter är det bara för dig att hitta en så fin E30 som möjligt. Det finns många nerkörda häckar till salu men få fina. En nästan rostfri 316i som går bra i motorn kan vara en bra och kul maskin. En fräsch 325:a får du ge minst 30000 för. En ok 318 is 16v finns för ca. 15000. Alla E30 är körmaskiner från 316 till M3. Även dieseln är ganska kul... Mitt råd är att hitta en solid och fin bil för skapliga pengar och gasa med. Är den motorsvag är det bara att byta upp sig efter ett tag. Gr8ride |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.