|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att beställa en F11 525D eller 530D. Har inget större behov av navi prof som jag ser det. Problemet är för mig bara att BMW har designat inredningen och i mitt tycker gjort det mer eller mindre till ett tvång att köpa stora skärmen, annars blir interiören direkt risig och knappast exklusiv. I vår nuvarande E61 kan man helt klart leva med den mindre standardskärmen. Men i nya femman ser det ju horribelt ut eftersom man gett skärmen en ännu mer framträdande design. Enligt mitt sätt att resonera får man alltså snällt betala 28k vare sig man vill ha navi eller ej för att få en snygg inredning. Hur har ni andra resonerat vid köp? | |
|
Marknadsföring! Tycker inte ramen runt standardskärmen (7"aren) är alls särskillt störande, tycker det är mer än tramsigt att påstå att det skulle vara så viktigt. Stör sig säljaren lika mycket på att blinkersspaken faktiskt är i plast och inte nappaläder/platina? |
|
|
Lyxig Länk vs Horribel Länk ? Om marknadsförarna har fått er att tycka det så vill jag bara lyfta på hatten, för deras del. |
|
|
Ok. HFR då har vi lite delade meningar. Tycker dock det ser bättre ut på dina bilder än i verkligheten. I min mening skulle man behålls skärmen bakom en glasskiva såsom i E60/E61. Då hade det varit lättare att köpa den lilla skärmen. |
|
|
Håller med om att man skulle ha behållit lösningen som på E60/61. Däremot tycker jag inte att den lilla skärmen är så väldigt ful. En helt annan sak är att funktionerna i Navi Prof är fantastiskt snygga. Dessutom får man hårddisk för att lagra musik. Men för 28' kan man ju få väldigt mycket annan utrustning också. |
|
|
Om det är plastramarna som stör så finns ju dessa även vid den stora skärmen (Navi prof). Det snyggaste hade ju som sagt varit plast/glasskräm hela vägen där inte i-panelen täcker, men det har ju ingen av alterntiven i F10, så det är väl knappast en deal-breaker. |
|
|
Håller med Gorban om att gränssnittet och funktionerna är grymt nice i nya navi prof. Men 28k är på gränsen till rån.. Merca tar ju bara 15k för sitt command APS. I nya X3 har man sänkt priset till 19k för samma navi prof som i 5-serien. Kanske är en sänkning på g över hela linjen? |
|
|
Merca tar 29500 för Comand APS till E-klass och då är skärmen 7" |
|
|
Missade att det var lilla skärmen för 15k hos MB. Iaf positivt att man sänkt priset ganska rejält för navi på nya X3 som är ett alternativ till F11 för oss. |
|
| delar ovanstående kommentarer att en F10/11 utan navi ser rätt "naken" ut på skärmen. Man kunde gjort en betydligt snyggare lösning som till E60/61, men kanske räknar med att nu kommer många beställa till den "svindyra" navin. Jag retade mig iaf på skärmen utan navi i min F10 och tog därför beslut att krypa till korset och ta navi prof till min 535d F11, även om jag delar åsikten om att den är svindyr! Samtidigt var det rätt många som "gnällde" att jag inte hade navi i F10-an när jag skulle sälja den. Men BMW har ändå betydligt läckrare Navi än ex. vis Audi. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.