AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.608

Bmw E46 320 - 02 går lite ryckigt

Hejsan!

Har en Bmw 320(2,2 m54) som rullat strax över 11000mil.

Jag upplever att den går lite ryckigt på 1ans växel, precis i dragläget. Inte alls mycket men nog mycket för att störa sig på det.

Är det Luftmassemätaren som spökar? Vars sitter den på min bil?

Är det bara att testa rycka den, ska bilen gå bättre direkt då eller?

Tacksam för all hjälp jag kan få! MVH Rickard
He
120
Henric_E
BMW X3 2.0D -13
BMW 320i -06
Citroen Berlingo HDi -15
Samma problem på min 320. Bytte slangen som ALLTID spricker (den grova med en liten slang på) och det gjorde i alla fall ingen skillnad på ryckandet däremot slocknade den gula motorlampan.. :-)
Skulle också vilja ha en lösning.. Kan nämna att inga felkoder finns på min.
Okej!

Vilken slang?

hos mig lyser iaf inga lampor!

Har du provat rycka lmm?

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Skulle tro han menar gummibälgen mellan LMM och trottelhuset. Den brukar vilja spricka. Särskilt i förgreningen till tomgångsventilen.
okej! Vars exakt sitter denna?

He
120
Henric_E
BMW X3 2.0D -13
BMW 320i -06
Citroen Berlingo HDi -15
Precis den slangen. och jag har inte provat att rycka LMM, om man rycker LMM går inte bilen ner i nått nödläge då eller?
Provade det på en Audi tdi en gång i tiden och då gick den som en påse nötter!!
och borde inte den generera felkoder???
Det jag funderar på är om det kan vara någon mer slang som är dålig. typ vacum slang eller nått.
För ä kvalitén lika på de andra slangarna som på den jag bytte så får man nog byta några stycken!!
Okej, jag har bara hört av annat folk att man ska kunna prova koppla ur den helt och hållet och tydligen ska man märka skillnad,

Någon med kunskap?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
LMM kan ibland fela utan att ge felkoder. Drar man ur kontakten så går DME på fasta blandningsvärden med bara spjällägesgivaren som yttre referens. Om då LMM är paj och ger helt felaktiga värden kan man uppleva att motorn går bättre med LMM urkopplad.
Pos.3 här är gummibälgen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.