|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Men alltså vad säger säljaren? du har ju betalat en hel del för en bil som gick några mil. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Sjuuukt synd på den fina bilen, nog den coolaste kärra jag åkt i. Hoppas att det inte vart några mer skador på bilen under stölden och att den återställs till samma skick som tidigare. |
|
BMW 528 |
Att ställa en sådan bil obevakade en natt i några timmar, är detsamma som att kom och ta den. Man få skylla sig själv ordentligt må jag säga. Jag har sett såå många fordon ståendes utmed vägarna nattetid...det dröjer bara en kort stund så åker bit för bit bort beroende på hur attraktiv fordonet är och vad som sitter på densamma. |
| Jag tycker nog ändå alltid att skulden ligger hos tjuven. Det är din typ av attityd som folk ursäktar sitt eget kleptomanbeteende med. Du borde skämmas. Jag är så jävla trött på folk som ska berätta för brottsoffer att de får skylla sig själva. | |
BMW 528 |
Jag har vett att skämmas om så behövs....men i detta fall utan att skämmas ett dugg vad jag skrivit i tidigare inlägg....så tycker jag i och för sig synd att du blev offer för detta. Man jag vet att många håller med mig om att ställer man en sådant fordon som har ett högt kleptomanivärde några timmar på natten obevakad....så riskerar man detta utmed vägarna...... Jag vet att denna bil har ett högt värde, det blev vi varse om när jag erbjöd Joakim S att vara med som förbil i kortege till vår E28 träff till Gelleråsen den 13 juni 2010. Du kommer också att bli varse om det imponatorvärde bilen förmedlar när den stannar till för olika stopp och körningar utmed vägarna. Hoppas givetvis att du får tag på dina fälgar och spoiler igen och att du får trevliga stunder med denna Polizei framöver....för det unnar jag dig! Mvh /// Leif |
|
Hur fasiken kan man lägga skulden på nya ägaren? tycker säljaren borde skämmas som sålt ett lik? Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Lik? Ja du trucker du verkar ha koll på läget... |
|
|
Carlee82: Du verkar ju vara insatt och kanske kan förklara läget, personligen skulle jag blivit rätt förbannad om bilen man köper rasar ihop på vägen hem. Det är ju bara tragiskt att folk inte kan ge fan i andras grejer. Inställningen i samhället visar ju dessutom på stora brister, man anklagar offret istället för den klåfingriga parasiten som dessvärre inte fått lära sig förstå skillnaden på vad som är andras egendom. |
|
|
Carlee82:Jag vet inget annat än att motorn gick upp i rök efter några mil,allt enligt tråden.Och som du ser skrev jag ett ? efter lik. Om det fanns tvivel på att bilen skulle gå att köra så har man ju kärrat den istället,då har ju den i ju varit intakt nu. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Håller med Trucker helt! klart säljaren borde ha moraliskt ansvar, eller såldes bilen som rep.objekt där säljaren uppmanade att inte köra bilen utan ta den på släp? Isåfall är det köparens fel..... Men att köpa en bil och sen att den på vägen skär och pga detta så försvinner grejjer vilket inte kan vara roligt för köparen..... Men nu är detta ett vanligt internetforum så det är bara köpare och säljare som vet vad som hänt så vi kanske inte borde spekulera mer i detta.. |
|
|
Jag hoppas att Jocke själv skriver sin sida av historien i denhär tråden eftersom jag inte är insatt i allt. Men jag vet att Jocke har lagt ner en jäkla massa kärlek i den bilen, både motorn och växellådan va ju nybytta inför försäljningen. |
|
Viper89 |
Under själv köpets gång så gick bilen lite varm under provkörning. Dock har detta inte skett tidigare. Men vi fyllde på vatten och luftade systemet lite snabbt och sen föreslog jag att jag skulle köra bilen en vända så köparen fick åka med i bilen och se att den gick bra även på högre varv vilket han inte provade själv. Först ville han det men ändrade sig rätt snabbt och vi skrev papper istället. Jag har plöjt ner många tusenlappar på den där bilen sen jag köpte den. Bytt motor, växellåda, pedalställ, växelförare, kardan, drivaxlar, däck, spacers, dämpare, fjädrar, lämnat in för toning osv osv. Jag personligen körde 700 problemfria mil efter att bilen manuellkonverterats och motorbytet skett. Att det har blivit problem på vägen hem för köparna är jäkligt synd. Att ställa bilen längs med motorvägen var väl det absolut Sämsta man kan göra med en bil som drar till sig så extremt mycket uppmärksamhet. Det är ett mirakel att inte hela bilen blev snodd. Jag drog mig för sälja bilen väldigt länge men till slut så kom jag till skott och det första som händer är att den blir övergiven för att bli "rensad". R.I.P min älskade Polizei säger jag bara....... |
Viper89 |
trucker, Har ingen aning om vem du är men hur i hela helvete kan du ens uttala dig om situationen. Du vet ingenting om bilens skick eller mig eller hur den kördes på vägen hem utav köparna. Håll käften stängd och sköt ditt eget. Har du fler frågor eller påståenden är du välkommen att ringa mig på 0760 940 776 så jag får berätta för dig att du fortfarande inte vet nånting om detta. Mvh Jocke som hatar tangentbordsryttare |
|
Vipser89, yycker det inlägget säger en del om dig... Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
Viper89 |
Ja, jag är så hemsk. |
|
21 & omogen tippar jag på. :) Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.