|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Denna var det mening att jag skulle posta: Länk Tack för edit knappen! |
|
|
Nu finns fälgarna til salu på Powerbörsen... Länk synd på en så tuff bil... //PB |
|
|
Jo, tack för edit knappen... utan att veta, det kan ju faktiskt vara en uppsättning helt andra fälgar, bara väldigt lika. //PB |
|
| Tveksamt om det är dom. Norrland, E39-navdia. nylackade o.s.v. | |
| Inte de fälgarna tror jag. | |
|
Dom fälgarna är som sagt till en e39 projektet ligger på ppfs forum.. Man ska inte prata med fula människor, dom kan få för sig att det är ok att se ut så |
|
|
Det är jag och min bror som äger bilen nu. Vi var dock 4 personer när vi hämtade bilen eftersom vi inte ville sitta själva i någon bil på vägen hem. Vi köpte den som sagt i måndags kväll. Det var ju lite strul med kylaren samt batteri när vi skulle provköra men det löste sig för tillfället i alla fall. Vi kom dock bara till Mörkö-avfarten söder om Södertälje. Hörde något form av missljud som följde varvtalet. Sedan tändes oljelampan och bilen dog några sekunder senare. Vi köpte olja och fyllde på. Den gick någon mil till sen kom ljudet tillbaka och vi svängde av mot vagnhärad men bilen dog igen mitt på avfarten. Observerade rök eller ånga bakom bilen och från motorn när vi stannade. Puttade den upp till första ficka där den kunde stå. Klockan var nog ett på natten men det vimlade faktiskt av poliser som letade efter någon bortsprungen person så det kändes ganska safe. Kunde inte hämta den på tisdagen utan åkte upp först på onsdag morgon för att hämta den men då stod den pallad vilket kändes som en mardröm. Tur i oturen var att en polis kom förbi precis eftersom de fått en anmälan om bilen redan dagen innan. Fälgarna samt Alpina-plogen stals alltså inom 5 timmar från att vi lämnat bilen, eftersom jag förutsätter att det sker nattetid. Jag snokade lite runt bilen och hittade faktiskt spår från tjuvarna. En man med tysk-klingade namn i Tierp/Uppsala kommer nog att få en påhälsning av polisen idag. Om det inte var han så kan han nog hjälpa till att hitta grejerna. Om någon vet något får ni gärna tipsa mig, håll gärna koll på annonssajter. Skulle även uppskatta tips om vad som kan vara fel på bilen! Hittade ett brännhål i den smala slangen mellan expansionskärlet och kylaren. Eftersom motorn ej startar har jag inget mer att gå på. |
|
| Ajdå, det var riktigt olyckligt. Tänk att det inte går att ställa ifrån sig en bil några timmar om den står ödsligt. Hoppas att grejorna kommer till rätta. Är det hål på slangen så borde den väl gått varm. Kanske var vattenånga ni såg. Kanske det härrör till problemet med kylaren. | |
|
Riktigt tråkigt,hoppas prylarna kommer tillrätta. Ang motorn som enligt din beskrivning för oljud samt lysande oljelampa och trycker ur sig vatten ett minst lika stort prob. I mina öron låter den helrökt,hoppas jag har fel. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Tur M30 är billiga :) | |
| hoppas du hann försäkra bilen så du får tillbaka för fälgarna vad det gäller motorn som tidigare sakt låter det inte bra alls olje lampan lyser för att den antagligen tappat tryck men sen är det ju också en väldigt simpel motor i dom bilarna men skulle börja med att kolla oljepumpen | |
| Är det inget med kylsystemet tror ni? Det var det som krånglade från början. Oljelampan blinkade bara till innan motorn stannade. Finns det något överhettningsskydd som slår till? | |
| Min tanke var att kylvattnet började koka och brände hål på slangen, p.g.a. fel på pump eller liknande. Slangen var ej original, den såg klen ut. Jag kan absolut inget om sådant men min vän som är flygmek kommer på lördag och jag tänkte be honom om hjälp. Det var en luktlös ånga/rök. Faktum kvarstår dock att nu startar inte bilen, men startmotorn går runt. | |
| Tilläggsinformation: När vi provkört bilen en sväng kom det ånga ur motorrummet. Det visade sig att kylsystemet var helt tomt. Vi fyllde på vatten men luftade inte systemet. På väg hem tänkte jag på att det var problem att få värme i kupén. Hoppas att någon har något tips. Motortempmätaren visade aldrig någon förhöjd temperatur under hela resan inklusive kokandet. | |
|
Låter som vattenkylningen inte var som den skulle från början, möjligen hål någonstans, kanske på slangen som sagt. Den enda gången jag har haft blinkande oljelampa var när jag fick hål på kylaren i en M20 och toppen gick. Så det är kanske ditt problem. Att den inte startar... Ja varför vet jag inte, kan tom vara ett annat fel av enklare form(säkring) |
|
| synd på den bilen, såg riktigt häftig ut! när jag åkte föbi den i tisdags morse vid 7snåret så var bilen intakt iaf, sen samma tid onsdag morgon så stod den på något balansnummer med pallbockar. | |
| förresten var det inte en orange saftblandare på taket? | |
| Den såg kul ut i annonsen... | |
| Man kan byta glaset på saftblandaren. Det verkar som att fälgarna var kvar på tisdagen ja. Polisen hade nog tipsats om att bilen kanske var stulen. Jag missuppfattade nog dem. | |
| Okej, lör med blått glas då:p Häftig bil iaf, hoppas ni får ordning på den igen:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.