|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en 320i E46 -04 som det viner om vi kraftiga svängar. Ljudet är svårt att beskriva men det påminner om det där speciella ljudet när man blåser snett in i en glasflaska. Någon som varit med om samma eller har någon idé vad det kan vara? Mvh Calle | |
|
Hjullager? Det sjöng i min E39 när mitt hjullager var (över-)moget att bytas... /Magnus, BMW CS # 07317 Den Gröne: Länk |
|
|
Ok. Bilen har rullat 8000 mil brukar det ge upp vid dom milen? Vad kostar det att byta? |
|
|
Känns lite tidigt, men ingenting är ju omöjligt. Kolla däcken i första hand, du kan ha fått någon form av vågformig snedförslitning som ger upphov till oljudet. Ibland kan man känna det med bara handen då man drar den över däcksytan. Annars om du har vinterdäck skifta till dessa och se om oljudet kvarstår. / Micke "I love the smell of diesel in the morning" |
|
| Ok tack för de snabba svaren. kan tillägga att det låter som det kommer framifrån. Något jag upptäckte när jag åkte hem idag var att det lät vid den första kraftiga svängen jag gjorde efter att jag startat bilen men sedan inte. Kan det vara något som låter medans bilen är "kall" ? | |
| troligtvis samma problem som finns på många andra bmw och som har diskuterats i många trådar här... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.