AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.076

problem med hackande ABS

To
14
Tommy540i
540iA -98
Tjena
Hade en givare som blev byt på verkstad. givaren vänster bak måste borras ut för den satt fast. Efter detta så Hackar Abs när man bromsar. från cirka 50 km/h och ner till 0. bromsar man när det går över 50 så är allt normalt. Det finns inga fel koder eller varnings lampor som lyser.

någon som har haft liknande problem?

2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

antagligen så har de skadat triggerhjulet i navet. Det ser ung ut som ett kugghjul, vilket givaren "läser" på. Om man vet hur man skall göra så behöver man inte borra ut givaren. Är man inte försiktig så är det som sagt lätt att skada triggerhjulet. Lämna in bilen igen så får de åtgärda felet/byta triggerhjul. Detta skall du givetvis inte betala för.

Söker du i forumet så kommer du finna endel läsning om detta.

Mvh Håkan
ma
358
majtii
F36 4-serie
Piratgivare?
Skulle tro att din givare ger signal men helt olik de övriga och därför jobbar ABSen men inga varningslampor. Byt givaren igen mao.
Felkod behöver inte finnas men syns om man kör livedata. Har du mycket fritid kan du byta sida på givarna och se om problemet följer efter.

"Triggerhjulet" är slätt på min och ett par andra jag tittat på så någon skada där tror jag inte.
To
14
Tommy540i
540iA -98
det är bosch givareorginal enligt BMW.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.