|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en BMW 740 IA 1997 med 6 skivors BMW cd växlare i bagaget. Nu visar det error på displayen inne i bilen. Är det vanligt fel? Något lätt sätt man kan prova avhjälpa felet på till en början innan man byter hela enheten? Kanske något som bara hakat upp sig lite? Tänkte att man kan få lite tips här ifall någon annan råkat ut för samma fel. Mvh Matte | |
|
Någon som känner till någon duktigt serviceställe i Skåne som kan få grej på sådant här? Mvh Matte |
|
|
Ingen som har något tips? Det visar i alla fall på displayen i vilka av facken det är cd skivor i. Men det är sen när man väljer skiva som det stor cd error efter en kort stund. mvh Matte |
|
|
Har ingen aning egentligen, men ingen annan tipsar ju... Har du testat med linsrengöring? |
|
|
Hur fungerar linsrengöring? Mvh Matte |
|
|
Kanske med en sån här: Länk Känns iaf som en billig lösning om det hjälper :) |
|
|
Hej! Korrekt, kan vara en smutsig lins eller att lasern har fokus problem (går ej att reparera, fel i servosystemet). Om inte linsrengöring fungerar så måste man öppna växlaren och försöka att rengöra linsen för hand. Jag provade att rengöra en CD naviläsare med en linsrengörare som länken ovan men lyckades ej, jag blev tvungen att ta isär CD mekanismen för att komma åt linsen och utförde en rengörning där. Mvh George |
|
| jag hade satt en skiva upp & ner en gång och fick samma fel... pinsamt. :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.