|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Enl. Radio Göteborg hade tjejen en BMW Fy f.. inte skoj att vara i hannes kläder Ha deT | |
|
Länk Här är en bättre länk |
|
|
Jag tror, och hoppas verkligen dom åker fast. Tur i oturen ändå att det bara blev "lindriga skador". Dom här kapningarna blir bara värre tycker jag. Snart är det Pang-Godnatt och bilnycklarna plockas ur din ficka utan att dom asen ens säger något.. |
|
|
hmmm, en E36... inte mycket pengar i dem... så antingen måste ha varit pundare lr så låg något annat bakom bilkapningen... |
|
|
Det finns en anledning till varför jag nästan alltid kör med dörrarna låsta. Carjacking är ett problem som bara kommer att fortsätta att växa. Boldly goes where no BMW has gone before |
|
|
Väldigt tråkigt att läsa om... Finns det möjlighet att ställa in så att låsen låses automatiskt när man kör iväg? Det borde väl gå? E39 -02. Mvh Martin |
|
|
Hahn-d, det går att göra så. Jag har så på en av mina nycklar. M5 e39 -01, vet ej hur det görs dock. *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Verkar som de ville stjäla en E36:a. Länk |
|
|
Varför riskerar man fängelse för en E36 värd kanske 20.000kr? Verkar inte vara de skarpaste hjärnorna som utfört detta. ------- //Lövet |
|
| Inte ovanligt att bilen sedan används i ex. rån. Detta hände i Varberg, där rånarna använde en Jaguar som hade kapats i Kungälv. Länk | |
|
varför i hela fridens namn gör människan inte som gärningsmännen säger o det kvickt? man lämnar väl förfan ifrån sig bilnycklar och värdesaker snabbt som satan o står inte o tjaffsar med nån som har en kniv i handen! är det verkligen värt att sätta livet på spel i en sånhär situation... visserligen visste kvinnan kanske inte om att de hade kniv med sig.. men men sätt in de på 10 år utan chans till tidigare frigivning det är min åsikt |
|
|
10 år är väl åt h****e för kort fälgelsestraff för att knivhugga någon i magen..? MVH Christofer |
|
|
Jag har svårt att tro det spelat någon som helst roll vilken bil tjejen kört. Det var inte det viktiga. Att göra som hon gjorde och göra motstånd är inget konstigt. Man handlar inte rationellt i en pressad situation. Eller så var det just rationellt, hon klarade sig rätt bra trots allt. Bilen kvar, telefonen kvar och till och med deras vapen i sitt förvar. Det är enkelt att se på saken i efterhand. Speciellt som man inte har hela bilden klar för sig och det är det ingen som har. 10år är vad man får för mord. Skulle vi sätta folk i fängelse så lång tid. Så sitter det snart fler människor i fängelse än i USA (procentuellt). Fler psykologer/psykiatriker behövs, brottslingar har utan undantag seriösa problem. Det viktiga är att det inte händer igen. De som kapade 2010ans Jaguar XF 3.0 Diesel S (CEK422) gjorde det för att använda den dagen efter vid guldsmedsrånet. Mycket välplanerat, att ta en 92:as? E36 som enkelt kan stjälas är motsatsen. Tror inte det var deras tanke från början. Stephan |
|
|
Ingen Politik men tror ni hon åker dit för vapen innehav :-) Ha deT |
|
|
Länka till vad du vill, men inte till PI, för då reagerar jag i alla fall direkt. Där har de markerat orden "mörkhåriga män". Det är inte faktumet att förövarna var mörka som stör mig, det är att du länkat till en sida som PI. Vi vet vad de står för. Boldly goes where no BMW has gone before |
|
|
Länk Mvh/ Niclas |
|
|
Jag undrar hur många av rasistsidornas "scoop" är fejk. En hel del verkar det som. Pinsamt. Psyksjuk tjej. Hoppas hon får hjälp och innan dess håller sig borta från att köra bil. Stephan |
|
|
Märkligt att inte polis eller ambulanspersonal kunde konstatera att kvinna inte knivhuggits. Eller högg hon sig själv..? MVH Christofer |
|
|
Jaha nu skall väl jag skämmas det finns många olika folk i vår herres hage Ha deT |
|
|
Ja det borde du verkligen göra. Som straff får du gå i hennes kläder i 14 dagar ;) Bättre en tårta i slasken än en vårta på tasken.. |
|
|
:) Boldly goes where no BMW has gone before |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.