|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Som rubriken lyder, vart kan man köpa nya ventilkorkar till däcken? Det är såhär att någon har snott mina, av någon outgrundlig anledning. Jag har kollat runt på lite olika sidor och butiker utan några som helst resultat. Kanske man ska behöva gå till bmw och kolla med dem? Tacksam för svar MVH Markus | |
|
däckverkstad!!! Sen så har jag aldrig hört uttrycket ventilkork, heter ju ventilhatt som om du söker på det så hittar du nog mer! |
|
|
Länk Jag sa inte att de var snygga!!!!!!! Ha deT |
|
| Ja såklart heter det ventilhatt, ursäkta. | |
| Biltema har väl kromade om man nu vill ha det har för mig att dom kostar 29:-/4st tips är att köpa några paket dom brukar vara eftertraktade i moppe kretsar :P | |
| ventilhattar ai luminium är inte att rekommendera, de oxiderar i saltet och fastnar. | |
| Aluminium? biltemas är iaf plast om inte minnet sviker totalt... | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Funderade faktiskt på samma sak för inte så länge sedan. Tänkte att ventilhattar borde väl finnas precis överallt men det var precis som Yrjonheikki skrev att det inte var så lätt. Men som sagt, enklast att bara springa inom en däckverkstad. Märkte dock något när jag tog några ventilhattar från ett par reservdäck jag hade liggandes att vissa ventilhattar inte passade särskilt bra på vissa ventiler. Finns det olika typer / standarder på ventiler? |
| Ventilhattar är något som de flesta bensinmackar i sitt sortiment..kostar bara några kronor per styck. | |
|
Kanske tänkvärt är att man inte skruvar på en allt för tung ventilhatt om man kör mycket fort tex (AUTOBAHN :-) ) lite problem med ventilen isåfall pga centrifugalkraften Ha deT |
|
|
Åk till närmaste BMW butik och handla original för 3 spänn stycket. Det var vad jag betalade sist i vart fall. Dom är i nån metall och är bra mycket snyggare än svart plast. På en bensinmack jag frågade såg dom ut som ? hela högen och undrade om jag inte hellre ville ha en drivers dog meny. Annars kan man köpa från leatherz.com finfina med ///M märke eller annat. Även det BMW original men som av någon outgrundlig anledning inte får säljas utanför USA..... Niklas Fransosen |
|
|
köp Länk och så snor du åt dem med en skiftnyckel. mina har ingen lyckats ta än :) BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.