AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.917

Aktiv bas

as
27
aspalen
118d -09
Mindes att jag har en baslåda som jag använde i en veteranbil för några år sedan.

Tror den heter MacAudio, eller nåt.
Inbyggd förstärkare med slavbas 100 w. Hög/Låg-nivåingång.
Det ska väl inte vara så svårt att ansluta den.

Utan att ha kollat, funderar jag på att ansluta den via Högnivåingången från de bakre högtalarna, och mata den från cigg-uttaget i bagaget.

Har ni några bättre tips, innan jag börjar koppla?

Lennart...

an
95
andyswed
330iA Sedan -07
VW ID.3 Tour -20
Fungerar säkert och köra på högnivå från bakhögtalarna men lite tveksamt om cigutagets säkring pallar det. dra nya kablar .

Andreas
BM
71
BMS
320 CiA -03
635 CsiA M-optik -88

BMWCS #07946
Har samma funderingar. Har en Pioneer aktiv baslåda liggande. Ska väl inte vara ett problem, batteriet ligger ju bra till?
as
27
aspalen
118d -09
Vissa "lådor" stänger av sig under en viss volym på högnivåingången. en sådan matar man lämpligtvis direkt från batteri (genom säkring förståss) men den funktionen hat inte min baslåda. Och eftersom akre cigguttaget blir utan spänning med tändning av, eller nåt. så har man lättast löst till/från frågan.

Tittade i min manual, men fann inga uppgifter på säkringen, mer än var de sitter.

Är det någon som vet vilken ampere den har?

Lennart...
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Sätt ett relä emellan som du triggar med + eller - från cigg uttaget. Och sen matning till lådan från batteriet genom relät. Givetvis med säkring emellan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.