|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
När jag kör på kullerstenar eller gusväg så skrammlar / klonkar det från höger bak. Typ i hjulhushöjd. Har inte hissat ännu utan tänkte först få lite "hintar" över vad jag skall kolla på först. Ljudet uppstod efter att jag körde ned i en rejäl grop som någon från vägverket hade grävt en morgon utan att varna för (att den fanns där). Det small ordenligt - är mest orolig för om det är det sk "berömda" spruckna infästet, eller låter den inte så då? Jag upplever inte att väghållning har blivit annorlunda eller at fjädring har blivit sämre. Tacksam för förslag hur man t.ex skall låta hjulen häng (fritt eller dyl) när jag hissar för ibland kan ju vissa fel bli bättre med/utan belastning. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Låter som fjäderbenslagringen bak som gått. Hissa upp bilen med domkraft och följ dämparen tills där den går in i chassit, så ser du direkt om den gått sönder. Kan du inte hissa upp bilen, så kan du lyfta på mattan i bagaget och kika på den det hållet. |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Mer info. Om jag gasar så rör sig bakdelen lite i sidled. Den liksom glider åt vänster - precis som om den "sätter" sig lite. Slåpper jag gasen så rör den sig åt höger. Mer förslag på vad det kan vara? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Ta och lyft upp bilen för att kontrollera bakaxelns infästningar i karossen. Finns många fall där infästningarna har släppt från karossen. Något som verkligen behöver lagas om så är fallet. Bildexempel: Länk |
|
Har nu hittat varifrån skrammlet kommer ifrån :) Något är löst i utjämningsbehållaren nr:10 på Länk Så det blir te att byte. Då har jag bara "sättnings" problemet kvar. Hissade bilen igår men hittade inga sprickor eller glapp. Körde med spett och hängde men jag kunde då f-n inte framkalla något (väger 138 kg (muskler;):))) Förslag på hur jag kan "provocera"? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.