AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.424

Köpa nya vinterdäck producerade 2008

Sida 2 av 2
Hur varm en hall kan bli är kanske en bra fråga:) En av de varma dagarna i somras höll jag på att smälla av efter en kvart inomus, att komma ut i den knappt 30-gradiga värmen kändes som en enorm skillnad...Solen hade gassat hela dagen på den inga träd där inte, inga öppna portar el annan ventilation så där var det varmt som i helvetet! Ska ni bygga hall så snåla inte med isolering och låt träden vara:)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Apropå Gislaved Nord Frost 5..

Verkar vara det mest prisvärda dubbdäcket idag hos flertalet handlare..

Visst, däcket tillverkas väl inte mera, men under 800 spänn för ett däck(som många handlare verkar ha som pris idag) är prisvärt..

Man kan kanske ha en fundering på hur dessa lagrats fram till nu, men i min värld så är det trots allt prisvärda däck(brukar mest säljas NF5 tillverkade 08 har jag sett nu)...
Men priset återigen... är nästan i paritet med regummerade dubbdäck!

Mvh Janne.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Har fått däcken nu och dom verkar helt OK blir till att sätta på dom snart då det börjar ju frysa på. Är det så att man ska köra försiktigt dom första 100 milen så att dubbarna sätter sig?

Mvh
Kristoffer
cr
3.941
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
10 mil har jag hört...

MVH Christofer
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Många rekommenderar att köra in vintersulorna åtminstone 50mil(lugnare körning) för att dubben ska sätta sig(nya dubbdäck) och att den lite hårdare gummiytan på beggade däck ska slitas bort..

Vad du än gör så börja inte dubbdäckens liv med att accellerera hårt och att ta t.ex. rondellerna som om livet ditt var på spel :)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.