AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.379

m5 touring frågor..

fr
70
froodi
318i -91
Hejsan har nyss köpt en m5 touring har lite småsaker som skulle behöva fixas
sitter en takvinge på den som är i dåligt skick tror att det är en original takvinge någon som vet om den går att få tag på någon eftermarknads sida ?
sen har jag kännt att den smårycker då man kör jämn gas på fullgas och motorbroms så känns inga ryckningar någon som varit med om detta ?
MVH//Fredrik
zcooter
skulle kunna vara fel på din LMM´n

Mig veterligen fanns det varken takreling eller vinge på M5 e34 touring, från fabrik. för mer info gå till www.e34m5.se

Om det nu är en e34 M-bil du skaffat
fr
70
froodi
318i -91
Har kommit fram till en lösning för att få bakrutevingen får köpa en fräsch bakruta från skroten som har vingen..
jo det är en e34. kanske skulle testa att rengöra den och se om det blir någon skillnad..
zcooter
Men logga in på M5 forumet för att få bättre svar av experterna. Grattis till en härlig bil!!!!!!

Titta även efter så att alla slangar är hela!
Lycka till
Börja med att ge bilen en grundlig service, dvs byte av samtliga filter, motor/vlåds/diff -olja, drivremmar, tändstift osv. Gör även en ventilspelskontroll...Din ryck bör vara borta efter dessa åtgärder...Själv hade jag små ryck kring 1700-2000 rpm vid inköp av bilen, i mitt fall fick jag bort de genom en sådan sevice som jag beskriver, satte dock inte i original tändstift utan andra modernare stift. Jag upplever att bilen går bättre med dessa stift, vi är ca 10-15 M5 E34 ägare som kör med dessa sk "Tuning" stift, kolla på www.e34m5.se under "M5 Salumarknad" så hittar du lite info om ett gruppköp vi gjorde (finns en sats med stift över eftersom jag inte når den som skulle ha stiften från början)
fr
70
froodi
318i -91
är nyss gjort insp 2 med byte av alla filter ventiljustering m.m
Är stiften bytta? Är rycken som tydligast kring 1700-2000 rpm på 4an resp 5an?
fr
70
froodi
318i -91
joda stiften är bytta.. jo låga varv är det som tydligast..
Ok...Låter liknande det jag hade...Bilen ryckte på låga varv kring 1700-2000 rpm som sagt. Jag tror felet ligger någonstans på tändningssidan, tex suspekta spolar. Tuning-stiften avlöjar suspekta spolar med en gång, dvs bilen går bra med spolarna o original men de mer krävande tuningstiften orkar de inte med. Var två som hade suspekta spolar vid gruppköpet, fick de reda på när de nya stiften åkte i:). Lite beroende på var du bor så har jag kvar min förra uppsättning av LGS-stiften som du kan få testa spolarna med, klarar spolarna att driva de stiften så är de OK!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.