|
|
|
|---|---|
|
Jag har en Z3 2,2 -01 som gått 10000mil. Nu ganska nyligen när jag backar och svänger (ej fullt rattutslag) åt något håll så klonkar det till i framvagnen. I början var det bara ett klonk om jag t.ex. svängde ut från garageinfarten, men nu klonkar det var 15-20cm. Det är däremot bara när jag backar och svänger som det låter, aldrig annars. Eller kaaaanske att det börjat låta lite när jag kört väldigt sakta, svänger o har fullt rattutslag framåt nu också, men det kanske å andra sidan bara är för att jag är nojjig... Svårt att förklara ljudet/känslan dock, men det är som om du tänker dig att det ligger en sten på asfalten som man kör på, så att den "skjuts iväg" av däcket. Bilen nästan "kränger till" lite, så det är inte bara jag som inbillar mig :) Min fråga är, vad kan detta vara?? Jag kan verkligen inte meka mer än att tvätta bilen....så nästa fråga är nästan viktigare.... ;) Vad kan det kosta att ordna? | |
|
Mitt tips: Länk Gummibussningarna i framvagnen är mest troligt slut Nr 6 är vanligast men kan också vara Nr 4. Du kan kolla om dom är slut mycket enkelt. Vrid framhjulen max åt ett håll och kolla in bakom hjulet. |
|
| Mitt tips , håller med föregående skrivare, men kan också vara nr 17 isåfall både billigare och enklare att byta, lycka till | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.