AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
898

Rena rutor

pi
42
pidde
523 -97
Brände 120kr på en flaska med Turtle spray och en rulle fint "tyg-papper" för rengöring av rutorna. Det var ganska svårt att få rent och det luktade illa. När jag var klar såg jag att rutorna inte var riktigt rena, så jag gjorde om allt igen. När jag var klar såg fortfarande inte rutorna bra ut så.... jag gjorde om det igen.

Efter 3 gånger var rutorna FORTFARANDE inte rena och jag var djupt besviken på både mig själv och på Turtle-skiten. Ok, jag är kanske ganska petig med det såg ut som det fanns en ojämn hinna om man tittade från vissa vinklar i dagsljus.

När jag berättade detta för min flickvän sa hon att jag skulle testa med Vim fönsterputs och tidningspapper!? Först trodde jag att hon skojade men dottern höll med så jag gick ut och testade.

Resultatet? Jag kan säga så mycket att jag ALDRIG mer kommer köpa ngn av Turtles produkter... inte när lite av hemmets fönsterputs och tidingspapper ger tio gånger bättre resultat(och luktar bättre).

/Lurad av konsumtionssamhället
En fråga bara.
Fick du ingen trycksvärta på rutorna av tidningspappret?

Mvh.
Micke Olsson
-:BeeMWe:-
Ehm vad har hänt med bomullstrasa och vanlig fönsterputs?

10 liter bensin på 4 mil...

pi
42
pidde
523 -97
Precis det första jag sa till min flickvän när hon berättade det, men nej, inget svart på rutorna. Testade även en gul sida bara för jag skulle ha rätt... men denna gången vann hon. :)
pi
42
pidde
523 -97
"10 liter bensin på 4 mil..."

Jag har oxå suttit i dryga köer. ;)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag använder lite fösnteputs och en torr ren trasa ca varannan månad då slipepr man ifrån beläggningar. pidde: Det var kanske mer läge för Sanirent och rakbladsskrapa med gummihandskar på dina rutor?:D
pi
42
pidde
523 -97
Köpte bilen i veckan som gick och framrutan var bytt dagen innan... ok, är kanske lite för petig :)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Var hos glasmästarn och böt en sprucken framruta för ett ngr,år sedan, när han putsade av den nya rutan så blev den attans fin, jag frågade då vad han putsade med,de hade bla. upplöst tavelkrita i putsmedlet sa han.

MVH
Hasso
-:BeeMWe:-
Pidde: Näe d var när jag och en polare körde på E4an utanför Uppsala :)

10 liter bensin på 4 mil...

ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
mr musle fösterputs e kanon

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.