|
|
|
|---|---|
|
En vecka fick jag ha min 740d hel och fin efter att jag fick de svenska skyltarna. Sen tyckte en virrig kärring att det var onödigt att se om det fanns nåt bakom henne när hon skulle backa... >:-((((((((( | |
| Har upplevt samma sak som du. Man står sig ganska maktlös i den situationen. Hoppas hon tog på sig ansvaret och inte började krångla som i mitt fall. Lyckligtvis segrade rättvisan då. | |
|
Jo, hon tog på sig ansvaret. Men typiskt så hade varken jag eller hon några skadeblanketter med så jag måste träffa henne igen imorgon för att hon ska fylla i sina uppgifter och skriva på. Vart ett rejält hål i min front så det måste de nog sätta dit en helt ny stötfångare. Lär inte vara billigt... Det enda som blir intressant i den här historien är att när min 740 ska in på verkstad så får jag hyrbil som ska motsvara den. |
|
| Var med om exakt samma sak i Måndags.. Dock fick jag min kofångare på min A3 intryckt av en volvo 740 med dragkrog.. Äldre dam som bara backade i full fart.. Så du är inte ensam.. | |
|
För ca två år sedan backade en yngre kvinna på mig, dvs inte min bil utan mig personligen. Hastigheten var mycket låg men bilens dragkrok träffade mitt smalben. DET GJORDE ONT!!! Jag ramlade men kom upp direkt, mycket arg! Linkade fram till förarsidan för att egentligen bara visa att jag "överlevt", hon tittar ner i bilen när jag knackar på rutan och sedan med en vinkning backar hon vidare och åker iväg. själv går jag gråtande (det gjorde så ont!) och sätter mig i min bil och är .......................! JHbimmer |
|
| HJH: Det där är en smitning. Hade jag varit du skulle jag polisanmält det. | |
| Håller med chris | |
|
tråkigt att folk inte ser sig för när de sitter i en av de mest(vanliga) olycksdrabbade manickerna människan kommit på.. själv har jag bara blivit påkörd bakifrån av en gubbe när jag stannade vid stopp. förstår inte hur man kan missa 3 bromslysen och en hel bil mitt framför en.. bromsade inte in hårt eller körde rycktigt då min dåvarande tjej satt obältad precis då hon skulle ta av sig jackan.. BMW ownz |
|
|
Har också upplevt liknande sak. Det var på parkeringen till ICA Maxi och jag körde min första bil, en gammal Mazda 626. I alla fall, jag parkerar bakåt in på en ledig ruta, ser att det står en grön Octavia bakom, rumpa mot rumpa så att säga. Och jag sitter en stund i bilen medan jag kollar in inköpslistan. Då ser jag i backspegeln att en gubbe sätter sig i Skodan, han startar motorn, ljusen tänds... och även back ljuset. Han ska väl inte?!... Jo! Gubben dumpar kopplingen och jag håller i ratten för allt vad jag är värd, försöker stoppa Skodan med mina mentala krafter, men utan framgång. Pang! Jag går ut och ser att min 626 har fått en plåt under baklampan intryckt utan att glaset sprack, medan hans baklampa ser helt krossad ut. Så jag frågar, vad gör vi nu, det är väl bäst att ta det med försäkringen, menar jag. Gubben får panik och utbrister, nej för he-te! Han hade tydligen gjort detta ett antal gånger och ville inte blanda in försäkringsbolaget mer. Nästa dag fick jag 5000 för besväret (enligt hans eget förslag) medan hela Mazdan skrotades ett halvt år senare. Behöver jag säga att jag aldrig lagade skadan :) Boldly goes where no BMW has gone before |
|
| Jasko76: Gubben hade väl fått körkortet indraget och ville inte blanda in utomstående. | |
|
Förra sommaren kom jag med motorcykeln ifatt en bil i ett samhälle med 50-gräns. Plötsligt stannar bilen mitt i gatan och jag blir stående bakom. Innan jag hinner reagera lägger bilisten i backen och kör med full kraft rakt på mig. Jag lyckades mirakulöst nog hålla mig på hjulen trots passagerare och tung packbox. Föraren kliver ur, tar fram en sedelbunt och skalar av några femhundringar och lämnar telefonnummer (som jag kollar att det stämmer) så att jag ska kunna höra av mig om skadorna kostar mer att åtgärda. Chockad accepterar jag dealen och vi lämnar platsen. När jag senare försöker ringa honom har han ingen aning om vad jag pratar om så några pengar kan jag ju glömma att få. Dessutom visar sig bilen vara avställd när jag kollar upp regnr. Självklart skulle jag tagit dit polisen, det är lätt att vara efterklok. Ber om ursäkt för långt inlägg. /Ronny |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.