AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.249

e46 cab till rätt pris?

Da
53
Dahlskog
Z3 roadster 2,8 -97
Är på jakt på efter en e46 cab med m-sport paket och sportstolar men priserna skiljer sig väldigt mellan dom. Har hittat ett par som verkar intressanta, någon som vet något om dessa två eller kan tipsa om nån annan.
Länk

Länk

//Dahlskog
Är det bara jag som tycker att de ligger ovanligt högt i pris?
Da
53
Dahlskog
Z3 roadster 2,8 -97
Skönt att höra att det inte bara jag som tycker det är dyrt, men hur mycket vågar man pruta?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Håller med Chris87 där, svensksålda kan ha den prisnivån men importerade brukar generellt inte stå så högt plus att såhär när snön kommer inom en månad så är det definitivt köparens marknad. Sen så är jag inte så jätteförtjust i nån av bilarna som är länkade, känns inte riktigt klockrena på något sätt. Ska kika imorrn om jag kan hitta nån fräsch bil att länka upp.
Lycka till!
Asken
E
1.156
E
320 ci cab -04
Båda bilarna är importerade, håller med Asken till 100%. Svensksålda bilar med full historik och gärna med hartop ska gå för begärda priser. Såg även att en av bilarna saknade orginalfälgar.

Lägg pengar på en välskött bil med full dokumentation i orginalskick. Det tjänar du på i längden. Personligen betalar jag gärna 10 k extra för "rätt bil" än väljer "billigast på blocket".

Sen är mitt råd att välja en bil med hartop. Hardtoppen är guld värd på 2/3 delar av året. Och slutligen, kolla försäkringspremien innan du "skriver på".

E
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Det första är tokdyr, den andra bara dyr :-)
Da
53
Dahlskog
Z3 roadster 2,8 -97
Vad är det för konstigt med denna?
Ägaren sa att han köpt den av sin farbror som tagit med den som flyttgods ifrån Canada. Ägaren hadde kört med den hela sommaren, men kollar man bilregistret så har den varit avställd sedan mars, 0 ägare.

//Dahlskog
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Var det bil ett eller två du länkade till det gällde? Om bilen varit avställd så kanhända moms och tull kommer till när bilen registreras på? Hursomhelst låter det inte vettigt, spring åt andra hållet..
Asken
Da
53
Dahlskog
Z3 roadster 2,8 -97
Jag glömde visst länken i det sista inlägget
Länk
Det var ingen av de två översta bilarna.

//Dahlskog
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Den bilen är suspekt billig, de orangea sidopositionsljusen på framstötfångaren visar att det är USA/ Kanadaimport. bilen lär vara iskall den dagen du ska sälja den. Se denna tråden om USAimporter: Länk

Mvh
Asken
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"bilen är m-testad så mil talen stämmer"

Yeah, right. M-test brukar ju ha med mätarställning att göra...

-------
//Lövet
Asken - du har fel kring moms/tull vid införande av varor
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
turbo4ever: Har de ändrat reglerna kring att varor som importeras ifrån USA ska man betala dels tull för, dels betala moms på hela beloppet inlusive moms? Att många fuskar det är en grej men nya regler hade jag ingen aning om...
Mvh
Asken
Här har du den svensksålda pärlan med 1 ägare och m-sport, svart skinn, hardtop, och xenon. Pruta en 10" och slå till! :)

Länk
E
1.156
E
320 ci cab -04
Bra förslag från Niclas116, om det är en "pärla" återstår att ta reda på. Kolla dokumentationen ordentligt och M-testa bilen.

Från transportstyrelsen får du bland annat följande info, bra utgångspunkt:
SPA819
Fordonsstatus: I trafik (2001-07-06)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 2 Yrkesmässig trafik: Nej

Besiktningstermin: 2010-09-01 - 2011-01-31
Senast godkända besiktning: 2010-02-02

Vägmätarställning: 99153

Fordonsskattepliktigt: Ja
Årsskatt, kr: 2445
Återbetalning vid avställning, kr: 815
Betalningsmånad/er: februari
Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten

E
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Mailade några frågor till säljaren av den blå USA/Canada(?) importen.

Ställde några högst relevanta frågor om skick, historik och frågade om M-testet fanns inscannat och i så fall kunde mailas över.

Svaret: "vill du köpa bilen så kom och köp har inte tid att meijla massa har redan en flickvän"

Antar att några av frågorna var lite obekväma. Googlade lite på telefonnummret och konstaterade att det inte är någon jag vill köpa bil av.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Oväntat ;)

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Lite Google så visar det sig att kilen är svarthandlare. Han har dessa till salu

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

-------
//Lövet
Da
53
Dahlskog
Z3 roadster 2,8 -97
Har snackat med han som har 325:an, bilen har gått som leasing bil på företaget han jobbar för, som han sedan köpt loss. Bilen har körts året runt, är det någor speciellt man borde kolla då? Givetvis har väll hardtoppen varit monterad vintertid. Killen verkade väldigt reko.
Bilen behövde strax service, vilken kan det vara, pris?

//Dahlskog
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vid 10.000 mil brukar det vara Inspection 2, pris mellan 5-7 tusen beroende på om du gör det i storstad eller småstad.

Om bilen körts vintertid så är det väl stenskott och liknande du bör titta efter. Själva bilen tål det utan problem men lacken tar ju lite stryk.

-------
//Lövet
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Dahlskog: Den där länken från Niclas116 ser ju fin ut. Om du kontaktar Dr Per på Länk så kan han testa hela bilen åt dig, han är isärklass vassaste BMWmeken i stan och har även BMWs senaste datautrustning. Om du gör servicen samt ev reparationer hos han i samband med ett test så ingår testet.

Det som kan vara på E46or är rost som kommer smygande. Kolla insidan av alla falsar, på insidan av motorhuven i kanter och skrymseln samt noga på hela bagageluckan, syna b-luckan med lupp nästan.

Lycka till med bilköpet!
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.